اپل

تهدید افشاگر اطلاعات محصولات هوشمند توسط اپل

اپل همواره رویکردی سخت‌گیرانه را در قبال منابعی که جزییات مربوط به پروژه‌های محرمانه این شرکت را فاش می‌کنند، اتخاذ کرده و در طی سال‌های اخیر نیز این رویه را از طریق ثبت چندین شکایت و هشدار به این افشاکنندگان اطلاعات نشان داده است.

در همین رابطه، اخیرا کاربری چینی مدعی دسترسی به نمونه اولیه گوشی آیفونی سرقتی از این شرکت شده و اپل نیز با ارسال نامه‌ای از این شهروند چینی خواسته تا نه‌تنها از این اقدامات خود دست بکشد، بلکه منابع دریافت این اطلاعات را نیز اعلام کند که در غیر این صورت، موضوع پیگیری قانونی خواهد شد.

در مورد این اتفاق خاص، ماجرا فراتر از یک افشای اطلاعات درباره محصولات معرفی‌نشده اپل است. این شخص ادعا می‌کند که به یک نمونه اولیه گوشی آیفون سرقتی از شرکت اپل که معمولا در اختیار شرکای این شرکت همانند فاکس‌کان قرار می‌گیرد، دسترسی پیدا کرده است. بنابراین، چنین رفتار و رویکرد سفت‌وسختی از سوی اپل دور از ذهن نبود.

این نامه که برای نخستین بار توسط وب‌سایت Motherboard منتشر شده، توسط یک شرکت حقوقی به نام Fangda Partners که حافظ منابع اپل در چین است، در تاریخ 18 ژوئن 2021 برای این شهروند چینی ارسال شده است.

در این نامه از این فرد خواسته شده تا به فعالیت‌های خود در دریافت اطلاعات، تبلیغات و فروش جزییات دستگاه‌های اپل پایان دهد. همچنین صراحتا خواسته شده تا لیست افراد مرتبط با این دستگاه سرقتی را اعلام کند. این شهروند چینی، 14 روز فرصت دارد تا پس از رویت این نامه، اطلاعات درخواستی را ارائه کند.

در بخشی از این نامه آمده است: شما بدون مجوز حجم زیادی از اطلاعات مربوط به محصولات عرضه‌نشده و شایعه‌شده اپل را فاش کردید که نقض آشکار و عمدی اسرار تجاری این شرکت محسوب می‌شود. اپل از طریق تحقیقات خود به شواهدی در خصوص افشاگری غیرمجاز شما دست یافته است. این اقدام شما در نفض عمدی به صورت انتشار اطلاعات منتشرنشده از قبیل طراحی و شاکل ظاهری محصولات جدید اپل از طریق شبکه‌های اجتماعی ظاهر شده است.

طبق بررسی وب‌سایت Motherboard در سال 2019، اطلاعات مربوط به محصولات معرفی‌نشده و نمونه‌های اولیه سرقتی محصولات اپل در بازار خاکستری چین، طرفداران زیادی دارند و اپل در طی سال‌های اخیر همواره با این معضل بزرگ روبه‌رو بوده است.

برخی از کارکنان زنجیره تامین اپل، به روش‌های گوناگون سعی در سرقت قطعات، قاب و هر چیزی که مربوط به محصولات معرفی‌نشده اپل می‌شود، دارند و حتی در یک نمونه، برخی از این افراد از طریق حفر تونل زیرزمینی، به دنبال خارج کردن کردن محصولات از کارخانه بودند.

اگرچه در گزارش اخیر، نام این شهروند چینی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد که این فراد پیشتر نیز اطلاعات مربوط به محصولات اپل را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا