بازیسونی

فروش پلی استیشن ۵ از مرز ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرد

شرکت سونی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تاکنون توانسته بیش از ۱۰ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ را به فروش برساند.

این در حالی است که در گزارش ماه آوریل این شرکت، میزان فروش پلی استیشن ۵ برابر با ۷.۸ میلیون دستگاه عنوان شده بود. با این حساب، رشد فروش بیش از ۲ میلیون دستگاهی این کنسول در طی این مدت، نشان می‌دهد که پلی استیشن ۵ از محبوبیت بالایی نزد گیمرها برخوردار است و می‌تواند با پشت سر گذاشتن میزان فروش پلی استیشن ۴، به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ سونی تبدیل شود.

اما علی‌رغم استقبال بالای خریداران، سونی برای رسیدن به این هدف با مشکلاتی همچون تامین کمبود تراشه که این روزها بر بازار محصولات الکترونیکی سایه افکنده، مواجه است. جین رایان، مدیرعامل سونی در مصاحبه‌ای در این خصوص اعلام کرد که اگرچه پلی استیشن ۵ بسیار سریع‌تر از کنسول‌های قبلی، به دست کاربران زیادی رسید اما همچنان کار زیادی در پیش داریم چرا که میزان تقاضا زیاد است و با محدودیت‌هایی در عرضه مواجه‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: گیمرها باید بدانند که علی‌رغم مشکلات و چالش‌های خاصی که بر جهان و صنعت بازی تاثیر گذاشته، اما ما همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم و تولید این کنسول از اولویت‌های اصلی سونی محسوب می‌شود.

سونی همچنین اطلاعاتی را در خصوص بازی‌های مربوط به پلی استیشن ۵ ارائه داد. به گفته این شرکت، بازی Spider-Man: Miles Morales توانسته فروش ۶.۵ میلیون سخه‌ای را از زمان عرضه در ماه نوامبر ثبت کند. همچنین بازی  Ratchet & Clank: Rift Apart نیز که از ماه گذشته عرضه شد، فروش ۱.۱ میلیونی را پشت سر گذاشت. برای بازی Returnal نیز فروش ۵۶۰ هزار نسخه‌ای از زمان عرضه در ماه آوریل گزارش شده است.

علی‌رغم رویکرد سونی در ارائه اطلاعات و آمار مربوط به فروش کنسول پلی استیشن، شرکت رقیب یعنی مایکروسافت اما رویکرد متفاوتی را در این زمینه در پیش گرفته و جزییاتی را از فروش ایکس باکس وان اعلام نمی‌کند.

با این حال، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اخیرا و در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت اعلام کرد که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، سریع‌ترین و بیشترین میزان فروش را داشته‌اند.

دنیل احمد، تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقاتی Niko Partner اخیرا با انتشار توییتی اعلام کرد که تا پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، حدود ۶.۵ میلیون دستگاه کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس در بازار به فروش رفته است. این عدد بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی مربوط به فروش این دو کنسول است.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا