اپل

آیا رویداد امسال اپل مجازی برگزار می‌شود؟

اگرچه از کنفرانس‌های زنده و فیزیکی اپل با حضور طرفداران و اصحاب رسانه، به عنوان یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای فناوری جهان یاد می‌شود، اما در طی ماه‌های اخیر شرایط همه‌گیری کرونا و لزوم رعایت فواصل اجتماعی، راهی جز برگزاری مجازی این رویدادها را پیش روی اهالی کوپرتینو نگذاشته است.

حال امسال و با توجه به بازگشت احتمالی کارمندان اپل به «اپل پارک» در ماه‌های آتی، این احتمال وجود دارد که باری دیگر شاهد برگزاری کنفرانسی زنده در محل سالن آمفی‌تئاتری که به نام استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل نام‌گذاری شده، خواهیم بود.

رویدادی که در آن از نسل جدید گوشی‌های آیفون 13 رونمایی خواهد شد و اگر با حضور طرفداران برند اپل برگزار شود، اولین مراسم فیزیکی اپل بعد از گذشت نزدیک به دو سال خواهد بود. با این حال، نگرانی‌هایی نیز در این رابطه وجود دارد؛ نخست آنکه حضور فیزیکی علاقه‎‌مندان و خبرنگاران در این رویداد می‌تواند خطر ابتلا آن‌ها به این ویروس را تشدید کند و از طرفی هم، شرایط موجود ناشی از افزایش تعداد مبتلایان به نحوی است که کمتر کسی به سفر به کالیفرنیا برای مشاهده زنده این مراسم فکر می‌کند.

البته اخیرا و با توجه به شیوع دوباره سویه دلتای کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، اپل از تصمیم جنجالی خود مبنی بر حضور فیزیکی کارمندان در محل کار، به طور موقت منصرف شد و زمان بازگشت را یک ماه دیگر به تعویق انداخت، اما همچنان گزینه برگزاری فیزیکی این رویداد روی میز است.

در هر صورت، اخیرا مارک گورمن، خبرنگار و کارشناس فناوری بلومبرگ مدعی شد که اگر همه کارمندان اپل طبق زمان‌بندی اعلام‌شده به محل کار خود برگردند و تعداد مبتلایان نیز پایین باشد، برگزاری فیزیکی این کنفرانس دور از ذهن نخواهد بود.

اما به گفته این تحلیلگر، درگیر شدن بسیاری از کشورهای جهان به سویه دلتای کرونا و به تعویق افتادن زمان بازگشت کارمندان اپل از ماه سپتامبر به اکتبر، شرایط را به گونه‌ای رقم زده که احتمالا این رویداد نیز به مانند رویدادهای قبلی، به صورت مجازی برگزار خواهد بود.

اگر خاطرتان باشد، آیفون 12 نیز در سال گذشته با تاخیر چند هفته‌ای معرفی و در ماه اکتبر معرفی شد اما این اتفاق در پی مشکلات به‌وجود آمده برای زنجیره تامین اپل رخ داد و این شرکت نقشی در این خصوص نداشت. اما امسال خبری از این مشکلات نیست و با توجه به شواهد، بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد تنها به بهانه برگزاری فیزیکی این رویداد، مراسم معرفی از آیفون‌های 2021 خود را به تعویق بیندازد.

طبق آخرین اطلاعات، حضور کارمندان اپل به یکم ماه اکتبر موکول شده و حتی این احتمال نیز وجود دارد که با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا طی هفته‌های آتی، این بازه زمانی نیز تغییر یابد.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا