اپل

مک بوک ایر جدید با نمایشگر مینی LED اواسط ۲۰۲۲ معرفی می‌شود

این روزها شنیده‌های زیادی در خصوص محصولات جدید مجهز به پردازنده‌های اختصاصی اپل یا همان اپل سیلیکون به گوش می‌رسد.

در همین رابطه، ساعاتی پیش، مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل اعلام کرد که مک بوک ایر جدید مجهز به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی مینی LED در اواسط سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود. این کارشناس آی‌تی، پیشتر نیز مدعی شده بود که اهالی کوپرتینو در حال ساخت مک بوک ایری با طراحی جدید هستند که قرار است در سال آینده میلادی عرضه شود.

در افشاگری قبلی کو، هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه این محصول ارائه نشده بود که اکنون به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ جدید در اواسط سال ۲۰۲۲ به دست خریداران خواهد رسید. با توجه به رونمایی‌های سال‌های اخیر اپل، احتمالا از این محصول در ماه آوریل یا کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد.

به گفته این تحلیلگر، مک بوک ایر جدید مجهز به نسل جدید فناوری مینی LED عرضه خواهد شد. اما در این گزارش، ابعاد این نمایشگر برابر با ۱۳.۳ اینچ عنوان شده که نشان می‌دهد علی‌رغم استفاده از این فناوری جدید، مهندسان اپل همچنان حفظ ابعاد قدیمی‌را در دستو کار دارند.

با این حال، در برخی خبرها آمده که اپل قصد دارد از یک نسخه مک بوک پرو جدید با نمایشگر ۱۴ اینچی رونمایی کند که به نظر می‌رسد این محصول در شمار مدل‌های گران‌قیمت بازار جای خواهد گرفت. برای آن‌هایی که آشنایی چندانی با نمایشگرهای مینی LED ندارند، باید بگوییم که در این فناوری، از هزاران LED کوچک برای نمایش محتوا استفاده می‌شود که می‌تواند تصاویری با کنتراست بالا و رنگ‌های مشکی عمیق را به نمانند پنل‌های OLED به ارمغان آورد.

با استناد به اطلاعات‌ای گزارش، مک بوک ایر جدید به تراشه ارتقایافته اپل سیلیکون نیز مجهز خواهد بود. در اوایل ماه جاری میلادی، یک منبع خبری مدعی شد که مک بوک ایر جدید مجهز به تراشه M۲ و مک بوک پرو جدید نیز مجهز به تراشه M۱X عرضه خواهد شد.

همچنین شایعات از این موضوع حکایت دارند که مک بوک ایر جدید در سال آینده، تغییراتی اساسی را در طراحی به خود خواهد دید که البته این مسئله در خصوص مک بوک پرو نیز صدق می‌کند. انتظار می‌رود که مک بوک ایر جدید با رنگ‌بندی‌های متنوعی وارد بازار شود.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا