خودروخودرو الکتریکی

سومین پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز در راه است

جنرال موتورز این روزها در تدارک ساخت سومین عضو از خانواده پیکاپ‌های الکتریکی خود است. محصولی که خبر تولید آن در ماه آوریل تایید شد و قرار است بعد از مدل‌های GMC Hummer و Chevrolet Silverado که پیشتر معرفی شدند، وارد بازار شود.

دانکان آلدرد، مدیر ارشد جنرال موتورز در خلال یک رویداد رسانه‌ای دیجیتال رسما از تصمیم این شرکت برای تولید یک پیکاپ الکتریکی جدید خبر داد و اعلام کرد که این محصول بسیار پیشرفته خواهد بود. اما او هیچ اشاره‌ای به مشخصات و جزییات مربوط به زمان عرضه این پیکاپ الکتریکی نکرد.

گفته می‌شود که این پیکاپ فول سایز از لحاظ ظاهری، شبیه به مدل Hummer باشد و احتمالا با قیمتی بین 80 تا 110 هزار دلار وارد بازار خواهد شد. آلدرد به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مدل، Sierra نام خواهد داشت یا خیر، هیچ پاسخی ارائه نداد.

جنرال موتورز پیشتر اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025 میلادیف 30 دستگاه خودروی الکتریکی را وارد بازار کند و برای این منظور، سرمایه‌ای معادل 3.5 میلیارد دلار را اختصاص داده است. این شرکت امیدوار است که بتواند تا آن زمان، میزان فروش سالیانه خودروهای الکتریکی خود را به یک میلیون دستگاه برساند.

این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2035، تولید تمامی‌مدل‌های بنزینی را متوقف کند و تنها محصولات الکتریکی و خودران را در خط تولید خود داشته باشد. جنرال موتورز امیدوار است جزو اولین شرکت‌هایی باشد که یک پیکاپ الکتریکی را در سال 2021 به بازار عرضه می‌کند.

طبق آخرین اطلاعات، تولید پیکاپ الکتریکی Hummer از فصل پاییز امسال آغاز خواهد شد و جزو اولین پیکاپ‌های الکتریکی بازار لقب خواهد گرفت. این محصول احتمالا با قیمت تقریبی 80 هزار دلار به فروش خواهد رفت.

البته پیکاپ‌های الکتریکی همچون تسلا سایبرتراک و فورد F-150 لایتینگ با قیمت پایین‌تری نسبت به پیکاپ Hummer جنرال موتورز عرضه خواهند شد و شاید محصول سوم این شرکت، بتواند از لحاظ قیمت با این دو محصول رقابت نزدیک‌تری داشته باشد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا