تکنولوژی

سریال زخم کاری توقیف شد؟ به روز شده

فیلیمو : امیدواریم امکان پخش این سریال فراهم شود تا حقوق کاربران و  عوامل تولید حفظ شود

روابط عمومی فیلیمو اعلام کرد که سریال زخم کاری به دلیل عدم تفاهم عوامل تولید و تیم نظارت ساترا این هفته پخش نمی‌شود.

این سریال تاکنون ۶ قسمت از آن منتشر شده طی هفته‌های اخیر به طور گسترده در سطح شهر تهران تبلیغ شده و مخاطبان بسیاری دارد.

به نظر می‌رسد حساسیت‌های پیرامون این سریال باعث شده که سخت‌گیری‌های زیادی در مورد محتوای این سریال از سوی ساترا ( وابسته به صدا و سیما ) روی آن اعمال شود.

روابط عمومی فیلیمو در اطلاعیه خود اشاره‌ای به دلایل اصلی عدم پخش سریال نکرده اما در اطلاعیه این پلتفرم آمده که  « به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه نظرات متفاوت طرفین در خصوص برخی موارد اصلاحی به دلیل احترام به مخاطبان  متاسفانه قسمت هفتم پخش نمی‌شود.

فیلیمو در این اطلاعیه ابراز امیدواری کرده که با همراهی بیشتر طرفین و بازبودن درهای گفت گو و تعامل و تفاهم هرچه سریع‌تر زودتر امکان پخش این سریال فراهم شود تا حقوق کاربران محترم و  عوامل تولید حفظ شود. »

 

مهدویان : قسمت هفتم به خاطر نداشتن پروانه نمایش پخش نمی‌شود

کارگردان سریال زخم کاری نیز در مطلبی در اکانت اینستاگرامی خود توضیح داد که اصلاحات بخش هفتم  دوازده مورد بوده که تیم تولید ده مورد را انجام داده و دو مورد را به خاطر آسیب جدی به داستان تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم اما سازوکار سانسور ساترا دو موردی که تعدیل شده بود نپذیرفت و بدون دلیلی قانع کننده اصرار به حذف کامل دارد.

به این ترتیب مجوز نمایش قسمت هفتم سریال زخم کاری را صادر نکردند و این قسمت به خاطر نداشتن پروانه نمایش پخش نخواهد شد.

مهدویان نوشت: بیش از هر زمان دیگری خستگی روزهای دشوار این پروژه را بر تن مان احساس میکنیم اما در این میان من فقط به تماشاگرانی فکر میکنم که یک هفته است منتظر تماشای قسمت جدید هستند و به همین سادگی از حق شان محروم می‌شوند.

توضیح ساترا و تهدید فیلیمو

در همین حال ساعاتی بعد از اطلاعیه فیلیمو علی سعد معاون تنظیم‌گری ساترا در چند توییت نسبت به این بیانیه فیلیمو واکنش نشان داد.

وی گفت موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم (‌فیلیمو ) اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است. طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانه‌ها نقض غرض دانسته به نوعی ترویج آنها میدانیم.

معاون تنظیم مقررات ساترا همچنین فیلیمو را تلویحا تهدید به پیگیری حقوق از دست رفته کاربران کرد و نوشت : حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیمی‌گیری می‌کنیم.

علی سعد همچنین در توییت دیگری نوشت : مبنای جنجال پیاپی به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیست بوم رسانه‌های صوت و تصویری کشور مضر میدانیم. نکات فوق در حالی است که عزم ساترا در حمایت از پلتفرمها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلا مجوز تولید از سایر نهادها گرفته‌اند علی رغم انتقادات فراوان و تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ساترا بر همگان آشکار و مبرهن است.


این مطلب در ساعت ۱۰:۳۲  تاریخ ۲۵ خرداد با اضافه شدن توضیحات معاون ساترا و صحبت‌های کارگردان زخم کاری به روز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا