اسپیس ایکساینترنت

جریمه پلیس برای قرار دادن دیش استارلینک روی خودرو

به گفته پلیس کالیفرنیا، رانندگانی که دیش دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را روی کاپوت خودروی خود نصب کنند، جریمه خواهند شد.

اخیرا پلیس بزرگراه فلوریدا با انتشار تصویری در فیسبوک اعلام کرد که یک خودروی تویوتا پریوس را متوقف و راننده آن را به دلیل قرار دادن دیش دریافت اینترنت استارلینک روی کاپوت که مانع از دید کامل وی از مسیر شده بود، جریمه کرد.

به گفته پلیس، زمانی که راننده پرسیده شد که «آیا این دیش خللی را در رانندگی و دیدتان ایجاد نخواهد کرد»، پاسخ داد «تنها در مواقعی که به سمت راست ‌می‌پیچم، دیدم کم ‌می‌شود.» این راننده توضیح داد که از این دیش برای ارتباط وای‌فای استفاده ‌می‌کرد.

پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس که قرار است اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و همچنین کاربران عادی عرضه کند، در فاز آزمایش قرار داد و تاکنون بیش از 70 هزار کاربر از 12 کشور جهان، جزو مشترکان این سرویس هستند و از آن استفاده ‌می‌کنند.

برای دریافت این سرویس، کاربران ‌می‌بایست هزینه‌ای معادل 99 دلار را به صورت ماهانه پرداخت کنند و برای خرید تجهیزات از قبیل دیش و روتر وای‌فای نیز باید هزینه اولیه 499 دلار را پرداخت کرد. اسپیس ایکس هنوز نتوانسته مجوز FCC را برای قرار دادن ترمینال‌‌های استارلینک روی وسایل در حال حرکت کسب کند اما این شرکت چند وقتی است که در حال کار روی این فناوری است.

اسپیس ایکس قصد دارد تا از این طریق، زمینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای خود را برای انواع کشتی‌‌ها، کامیون‌‌ها و حتی هواپیماهای مسافربری فراهم کند. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پیشتر عنوان کرد که آنتن‌‌های استارلینک‌‌ها به طراحی فعلی‌شان، بسیار قوی هستند و قادر به ارائه پهنای باندی فراتر از نیاز سرنشینان یک خودروی شخصی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا