هواوی

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

این روزها ساعت‌های هوشمند جدا از ویژگی‌های ارتباطی و چندرسانه‌ای که در اختیار ما می‌گذارند، دستگاه‎های بسیار کاربردی برای پایش و نظارت بر وضعیت سلامتی هستند. در این میان، ساعت‌های هوشمند هواوی با داشتن گستره‌ی وسیعی از حسگرهای مختلف، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنند.

دسترسی به دستگاه‌های پزشکی و پایش سلامتی برای همه کاربران ممکن نیست. از سوی دیگر حمل این تجهیزات به دلیل اینکه در هر ساعت از شبانه‌روز به آنها نیاز نداریم، کار عاقلانه‌‎ای به نظر نمی‌‌رسد.

در چنین شرایطی ساعت‎های هوشمند را می‌توان ابزارهای بسیار کاربردی دانست که همراه با قابلیت‌های خود، دستیارهای مفیدی برای رصد وضعیت سلامتی محسوب می‌شوند. گاهی اوقات قابلیت‎های ساعت‌های هوشمند می‌تواند علاوه بر مشخص کردن وضعیت کلی سلامتی، هشداردهنده‎های مهمی برای جلوگیری از بروز مشکلات باشد.

در این زمینه ساعت‌های هوشمند هواوی با داشتن مجموعه‌ای کامل از سنسورها، قابلیت شناسایی پارامترهای مهم سلامتی مانند اندازه‌گیری دمای پوست بدن، ضربان قلب، نوار قلب، سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2) و پارامتر حداکثر نرخ مصرف اکسیژن  (VO2Max) را دارند.

علاوه بر این‎ها، توانایی پایش وضعیت خواب، همراهی در حرکات و تمرین‎های ورزشی و انبوه کاربردهای دیگر را نیز باید برای آنها در نظر بگیریم که می‎توانند این ساعت‎ها را به کامل‎ترین ابزارهای ورزشی و پایش سلامتی تبدیل کند. در نظر گرفتن مداوم این پارامترها می‌تواند علائم بسیاری از بیماری‌ها را قبل از رسیدن آنها به وضعیت حاد، آشکار کند.

فراموش نکنید که همیشه باید برای کسب اطمینان از پارامترهای دقیق سلامتی از دستگاه‌های اختصاصی برای این امور استفاده گردد. از این رو، استفاده از دستگاهی مانند ساعت هوشمند نمی‌تواند به صورت کامل و قطعی، وضعیت یک پارامتر سلامتی را گزارش کند.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)

این پارامتر که این روزها بیشتر از هر زمانی (به دلیل شیوع بیماری کرونا) آن را در رسانه‌ها و از زبان متخصصان می‌شنویم، به زبان ساده بیان کننده سطح اشباع اکسیژن در خون است. ساعت‌های هوشمند هواوی با استفاده از الگوریتم‌هایی، داده‌های دریافتی از سنسور نصب شده زیر بدنه ساعت را که با اسکن رنگ پوست بدن به دست آمده، به صورت عددی بین صفر تا 100 و برحسب درصد مشخص می‌کنند.

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

کاهش این پارامتر به مقادیر زیر 90 درصد خطرناک بوده و باید سریعاً به پزشک مراجعه گردد. در بیماران کرونایی، یکی از اولین علائم، کاهش سطح اشباع اکسیژن خون به شمار می‌رود.

فناوری TruSeen  در ساعت‎های هوشمند هواوی را می‌توان ابزار اصلی برای اندازه‌گیری این قابلیت به صورت پیوسته در نظر گرفت که با دقت مناسب، گزارش سطح اکسیژن خون را ارائه می‎دهد.

اندازه‌گیری ضربان و نوار قلب

ایجاد تغییر و برهم خوردن نظم در ضربان و تپش قلب یکی از اولین نشانه‌های بسیاری از بیماری‌هاست. به همین دلیل اولین اقدام بسیاری از پزشکان در هنگام مراجعه بیمار، اندازه‌گیری ضربان قلب است و در برخی مواقع نیز نوار قلب است که به کمک پزشک آمده و گزارشی از ریتم تپش قلب او را برای افزایش دقت در تشخیص وضعیت بیمار ارائه می‎دهد.

افزایش ضربان قلب و همچنین برهم خوردن ریتم ضربان (آریتمی) می‌تواند ناشی از کاهش قدرت ریه‌ها در رساندن اکسیژن به خون بوده و به همین دلیل، پایش آن در کنار پارامتر سطح اشباع اکسیژن از اهمیت بالایی برخوردار است.

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

اندازه‌گیری این کمیت نیز به واسطه سنسور ویژه در ساعت‌های هواوی امکان‌پذیر شده که در بعضی ساعت‌های هوشمند رده‌بالای این شرکت با ویژگی گزارش نوار قلب یا همان ECG همراه شده و می‎تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، شخص را از وضعیت عملکرد قلب باخبر کند.

اندازهگیری دمای پوست

بسیاری از بیماری‎های بدن انسان با پدیده‎‌ای آشنا به نام «تب» همراه هستند. شناسایی سریع تب می‎تواند کمک‎های پزشکی مهمی برای پیشگیری از بسیاری از خطرات را نتیجه دهد.

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

برای اندازه‎گیری تب یا همان دمای پوست فرد، در ساعت‎های جدید هواوی از سنسور ویژه اندازه‎گیری دما با دقت بالا استفاده می‎شود که می‎تواند به صورت مداوم یا در زمان‎های مورد درخواست کاربر، به اندازه‎گیری تب پرداخته تا مقدار این پارامتر را به صورت عدد مشخص یا نمودارهای منظم نمایش دهد.

گزارش حالت‌های اضطراری

حمله قلبی یا حالت‎های اضطراری هیچ‎گاه خبر نمی‎کنند و در این مواقع تنها کمک یک فرد در دسترس و قابل اعتماد است که می‎تواند جان بیمار را نجات دهد. در واقع پس از یک حمله، فقط چند دقیقه زمان طلایی وجود دارد که در طول آن باید اولین اقدامات برای بهبود وضعیت فرد انجام شود یا او را سریعاً به مراکز درمانی برساند.

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

ساعت‎های هوشمند هواوی با داشتن قابلیت شناسایی سقوط یا افتادن کاربر، هر گونه افتادن غیرعادی را شناسایی کرده و منویی بسیار ساده به کار بر نشان می‌دهند تا بتواند با یک لمس کوچک، با افراد دیگر تماس گرفته و آنها را از وضعیت شخص باخبر کند. این قابلیت حیاتی گاهی اوقات می‎تواند جان بیمار را نجات دهد.

اندازه گیری استرس

نحوه تپش قلب و ترکیب آن با برخی دیگر از پارامترهای سلامتی، می‎‌تواند نشان دهنده استرس و اضطراب او باشد.

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

ساعت‎های هوشمند هواوی این قابلیت را دارند که سطح استرس فرد را در بازه‎‌ای مناسب و به صورت طبقه‌بندی شده ارائه دهند که کمک مهمی در کنترل پدیده‎های موثر بر وضعیت روحی و جسمی خواهد بود. در این زمینه راهکارهایی نظیر تمرین‌های تنفسی برای کاهش استرس نیز به کاربر ارائه می‌شود.

پایش خواب و کیفیت آن

ساعت‎های هوشمند هواوی دارای قابلیت اندازه‎گیری سطوح مختلف خواب با الگوریتم‌های ویژه TruSleep هستند. این الگوریتم به بررسی شرایط شما پیش و پس از خواب می‌پردازد و می‎‌تواند یک چُرت ساده، خواب سبک، عمیق و حالت REM را شناسایی کنند.

همچنین ساعت‌های هوشمند هواوی با ارائه راهکارهای مفید به شما کمک می‌کنند تا کیفیت خواب خود را بالاتر ببرید.

کامل‌ترین سنسورها و قابلیت‌های پایش سلامتی در ساعت‌های هوشمند هواوی

در پایان باید گفت با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و قیمت ساعت‌های هوشمند، هواوی ساعت‌های هوشمند مقرون به صرفه‌ای را به بازار عرضه کرده است که با بهره‌گیری از طیف کاملی از سنسورها و فناوری‌های پایش سلامتی، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بر خلاف برخی برندها، قابلیت‌هایی نظیر اندازه‌گیری اکسیژن خون، پایش خواب و… تنها در محصولات رده‌بالای هواوی خلاصه نشده‌اند؛ بلکه کاربران می‌توانند با بودجه‌های مختلف نسبت به انتخاب بهترین محصول در بین دستبندها و ساعت‌های هوشمند هواوی با قابلیت‌های بروز، اقدام کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا