شبکه‌های اجتماعی

تماس تصویری گروهی به تلگرام اضافه شد

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، قابلیت تماس تصویری گروهی به اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اضافه شد.

با دریافت به‌روزسانی تازه‌ای که برای تلگرام عرضه شده، کاربران این اپلیکیشن در انواع دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت و سیستم‌های رومیزی می‌توانند از امکان تماس تصویری گروهی و برقراری ویدیو کنفرانس استفاده کنند.

این ویژگی جدید از لحاظ عملکرد شبیه به قابلیت‌هایی است که پیشتر در اپلیکیشن‌های فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و فیس تایم اپل عرضه و در اختیار کاربران قرار گرفته شد. علاوه بر تماس تصویری گروهی، تلگرام در این به‌روزرسانی، تغییراتی را در رابط کاربری این اپلیکیشن نیز اعمال کرد.

این تغییرات شامل اضافه شدن قابلیت بک‌گراندهای انیمیشنی، انیمیشن‌های جدید ارسال پیام و ایموجی‌های انیمیشنی جدید می‌شوند. همچنین در این نسخه جدید، یک منوی ویژه نیز برای ربات‌ها طراحی شده است.

و اما در خصوص تغییر بزرگ نسخه جدید تلگرام باید گفت که از این پس، کاربران می‌توانند تماس‌های صوتی گروهی خود را به تماس‌های تصویری تغییر دهند. برای این کار، می‌بایست روی آیکون دوربین در تماس گروهی صوتی، تپ کنند تا حالت ارتباط به تصویری تغییر یابد.

بعد از فعال شدن این قابلیت، کاربر می‌تواند یکی از اعضای گروه را پین کند تا تصویر آن را در مقابل خود ببیند. تلگرام همچنین گزینه‌ای را برای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش نیز در این نسخه جدید تعبیه کرده است.

همانطور که اشاره شد، کاربران تبلت نیز می‌توانند از این امکان استفاده کنند و به گفته تلگرام، در به‌روزرسانی‌های بعدی، تغییراتی به منظور ارتقای نحوه استفاده از این قابلیت در حالت‌های پرتره و لنداسکیپ اعمال خواهد شد.

در حال حاضر، محدودیتی در تعداد افراد شرکت‌کننده در چت تصویری گروهی وجود دارد و به گفته تلگرام، 30 نفر اولی که در چت صوتی حضور داشتند، می‌توانند در تماس تصویری شرکت کنند. اما تلگرام اعلام کرد که به زودی این محدودیت را برمی‌داد تا افراد بیشتری بتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

تلگرام برای اولین بار در آوریل سال گذشته از تصمیم خود برای اضافه کردن قابلیت تماس تصویری گروهی به این پلتفرم خبر داد. پاول دوروف در آوریل امسال نیز اعلام کرد که این ویژگی احتمالا در ماه مه عرضه خواهد شد؛ اتفاقی که اکنون در ماه ژوئن برای کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان رقم خورد.

برخلاف تلگرام، واتس اپ از مدت‌ها پیش قابلیت تماس تصویری گروهی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. اما اکنون تلگرام به همراه این قابلیت، ویژگی اشتراک صفحه نمایش را نیز در اختیار کاربران قرار داد تا در این زمینه یک پله بالاتر از واتس‌اپ قرار گیرد.

تلگرام همچنین قابلیت کاهش نویز در تماس تصویری را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرد تا صدایی با وضوح بالا در حین برقراری تماس‌های صوتی پخش شود. البته این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا در صورت تمایل، قابلیت حذف نویز را غیرفعال کنند تا صداهای محیط نیز در حین برقراری تماس صوتی، شنیده شود.

تماس تصویری گروهی به تلگرام اضافه شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا