تکنولوژیگوناگون

درمان قطعی سکسکه با ابتکار یک دانشمند ایرانی + ویدیو

دانشمند ایرانی موفق به ساخت دستگاهی تحت عنوان HiccAway شده که می‌تواند سکسکه را در کمترین زمان ممکن قطع کند.

حبس کردن نفس، نوشیدن آب سرد، نفس کشیدن در یک پاکت مقوایی و شاید ده‌ها روش دیگر را می‌توان در یک جست‌وجوی ساده در وب برای درمان سکسکه پیدا کرد. اما تاکنون ابزار یا دستگاهی که بتواند برای توقف سکسکه موثر باشد، تولید نشده بود.

تا اینکه یک محقق ایرانی به نام دکتر علی سیفی، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز دانشگاه تگزاس آمریکا، موفق به طراحی وسیله‌ای شبیه به یک نی شده که می‌تواند سکسکه را در فرد برطرف کند.

این محقق ایرانی پس از سال‌ها بررسی و آزمایش روش‌های مختلف برای رفع این عارضه، در نهایت موفق به تولید دستگاهی به نام HiccAway شده است. همانسطور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که افراد در تمامی‌سنین می‌توانند از آن استفاده کنند.

بدین روش که ابتدا باید دستگاه HiccAway را داخل لیوانی از آب قرار داد. سپس فرد مبتلا به سکسکه باید آب داخل لیوان را به کمک این دستگاه، بمکد و سپس ببلعد. طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که آب به راحتی بالا نمی‌آید و می‌بایست نیروی بیشتری برای مکش آب به این ابزار نی مانند وارد شود.

به گفته دکتر سیفی، نیرویی که فرد برای مکیدن آب وارد می‌کند، باعث می‌شود تا عصب فرنیک، دیافراگم را به انقباض تحریم کند و بلعیدن آب نیز منجر به فعال شدن عصب واگ می‌شود. در واقع، این دو عصب عامل بروز سکسکه‌اند و باعث متوقف شدن سکسکه از سوی مغز می‌شوند.

این وسیله که با فناوری چاپ سه بعدی تولید می‌شود، با قیمت 14 دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا