تکنولوژیگوناگون

اختصاص 2.7 میلیارد دلار به امور خیریه توسط همسر سابق جف بزوس

مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس مدیرعامل و بنیانگذار آمازون، اخیرا از اختصاص ۲.۷ میلیارد دلار کمک مالی به ۲۸۶ سازمان خیریه خبر داد.

اسکات در خصوص این تصمیم عنوان کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، به همراه تیم خود مشغول بررسی و ارزیابی عملکرد گروه‌ها و سازمان‌هایی بوده‌اند که در مناطق کمتر برخوردار و فراموش‌شده فعالیت داشتند. نتیجه این بررسی‌ها به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار به عنوان کمک مالی به این سازمان‌ها و گروه‌ها ختم شد.

بخش زیادی از نهادهایی که این کمک را دریافت می‌کنند، جزو سازمان‌های کوچک و وابسته به برخی از دانشگاه‌ها هستند که اسم و رسم چندانی هم ندارند. گفته می‌شود که اغلب این گروه‌ها، در زمینه‌های مقابله با نابرابری‌های نژادی و بی‌عدالتی‌های جنسیتی فعالیت دارند.

مکنزی اسکات ابراز امیدواری کرد که این افراد بتوانند با دریافت این کمک مالی، ابزارها و تجهیزات مورد نیازشان را خریداری و روش‌های جدیدتری را برای کمک کردن پیدا کنند. همچنین بتوانند افراد جدیدی را به تیم خود اضافه کنند و امکان زندگی راحت‌تری را برای انسان‌ها فراهم آورند.

اسکات در ادامه از بیشتر شدن شکاف طبقاتی و افزایش فاصله میان افراد ثروتمند و نیازمندان، ابراز ناامیدی کرد و افزود اخیرا تیمی‌را تشکیل داده تا بتواند به گروه‌ها و نهادهایی که به کمک مالی احتیاج دارند، رسیدگی کنند. او بر لزوم تقسیم ثروت میان گروه‌های مختلف برای اهداف خیرخواهانه تاکید کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تصمیم اخیر مکنزی اسکات، سومین اقدام وی جهت کمک مالی به امور خیریه محسوب می‌شود. وی در سال ۲۰۱۹، با پیوستن به طرحی به نام The Giving Pledge که برخی از چهره‌های ثروتمند جهان نیز در آن حضور دارند، متعهد شد تا نیمی‌از ثروت خود را در امور خیریه صرف کند.

در سال ۲۰۲۰ نیز، اسکات چند میلیارد دلار به موسساتی که در زمینه ارائه خدمات آموزشی به ساکنان مناطق حاشیه‌ای و مردم محروم ارائه می‌دادند، کمک کرد. گفته می‌شود که اسکات، نزدیک به ۶ میلیارد دلار به ۵۰۰ موسسه کمک کرده است.

همسر سابق جف بزوس در پایان عنوان کرد که سرمایه زیادی دارد و قصد دارد تا همه آن‌ها را در امور خیریه صرف کند. حال سوالی که پیش می‌آید، اینجاست که آیا جف بزوس، کسی که ثروتی به مراتب بیشتر از مکنزی اسکات در اختیار دارد، قصد دست به جیب شدن و اختصاص بخشی از دارایی‌های خود را برای مقابله با بی‌عدالتی‌های آموزشی، نژادی و جنسیتی دارد یا خیر؟ شاید بعد از بازگشت از سفر فضایی خود بخواهد چنین تصمیمی‌بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا