عکاسی

افشای اطلاعات و تصاویر جدید از دوربین Zfc نیکون

رقیب جدید فوجی‌فیلم در راه است

بر اساس اخبار درز کرده در دنیای دیجیتال، دوربین جدید بدون آینه (mirrorless) شرکت نیکون که احتمالا «Zfc» نام دارد، به زودی عرضه عمومی خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، طراحی این دوربین جدید از شرکت نیکون، از دوربین‌های قدیمی فیلم‌دار نیکون ایده گرفته شده است.

زمزمه‌های دوربین نوستالژیک نیکون مدتی می‌شود که در دنیای دیجیتال منتشر شده و جدیدا اخبار موثق‌تری منتشر شده که حاوی اطلاعات جزئی‌تر مانند نام و قیمت این محصول معرفی نشده نیکون است.

دوربین Zfc  نیکون ظاهرا قابلیت‌های بسیار مشابهی با دوربین Nikon Z50 دارد. دوربین z50 در حال حاضر تنها دوربین بدون آینه APS-C شرکت نیکون است که در بازار وجود دارد. با این تفاسیر، دوربین جدید به احتمال زیاد مجهز به سنسور 20.9MP ، قدرت عکس برداری 11 فلاپ در ثانیه و قدرت تصویر برداری ویدیو 4K/30p خواهد بود. اما خبر جذاب‌تر درباره Zfc، طراحی قدیمی این دوربین است.

بر اساس شایعاتی که درباره محصول شرکت نیکون منتشر شده، دسته و شکل ظاهری دوربین جدید ، به دوربین‌های قدیمی سری FM  این شرکت شباهت دارد. دوربین‌های سری FM  اواخر دهه 1970 عرضه شدند و در آنها از فیلم‌های عکاسی 35mm استفاده می‌شده است.

‌دوربین Zfc ظاهرا ترکیب دلپذیری از تکنولوژی مدرن و مکانیزم‌های قدیمی عکاسی دارد. مانند سری ایکس شرکت فوجی فیلم، دوربین جدید نیکون نیز احتمالا چند دگمه تنظیمات دستی نیز دارد و البته یک صفحه نمایش دیجیتال نیز به روی آن تعبیه شده است.

در شایعات منتشر شده اعلام شد که دوربین جدید نیکون در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای عرضه خواهد شده که رنگ قهوه‌ای احتمال زیاد از جنس چرم است. همچنین، تاریخ معرفی رسمی  این دوربین، 38 ماه ژوئن عنوان شده است. قیمت این دوربین عکاسی بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، 999 دلار خواهد بود و خرید آن، از 28 جولای امکان پذیر خواهد بود.

با وجود اینکه اطلاعات زیادی در این اخبار درز کرده، عنوان شده، اما همچنان چیزهای زیادی هستند که درباره دوربین Zfc نمی‌دانیم. مثلا هنوز مشخص نیست  که این دوربین جدید viewfinder یا چشمی دارد یا نه. از آنجاییکه قیمت این دوربین جدید مشابه دوربین قبلی نیکون است می‌توان حدس زد که چشمی داشته باشد.

اطلاعات دیگری در مورد نیکون Zfc که زیاد به آن پرداخته نشده ، درباره لنز این دوربین است. در حال حاضر، تنها 2 مدل لنز DX  با سیستم دوربین‌های بدون آینه Z-mount  نیکون سازگار است.البته با تهیه  یک آداپتور FTZ (که به صورت جدا فروخته می‌شود)  می‌توان لنزهای قدیمی‌تر  F-mount را نیز به روی دوربین نیکون سوار کرد.

بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده، چند لنز جدید بدون آینه APS-C- از جمله 28mm f/2.8 و 35mm f/1.8 -احتمالا همراه با دوربین جدید معرفی خواهد شد.

در اخبار درز کرده عنوان شده که شرکت نیکون، تصمیم گرفت تا این مدل منحصر نوستالژیک را برای علاقه مندان عکاسی طراحی کرده تا دوربین‌های قدیمی فیلم دار(که اولین نسخه‌های دوربین عکاسی مدرن محسوب می‌شوند) فراموش نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا