ایرانتکنولوژی

جهش همکاران سیستم در دوران پاندمی، توسعه بر اساس کلاد در سال ۱۴۰۰

بیش از ۹ هزار مشتری جدید و فروش ۷۷ پروژه بزرگ در یکسال

به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، این شرکت در دوران پاندمی رشد ۶۴ درصدی تعداد مشتریان را تجربه کرده، سپیدار بیش از ۹ هزار مشتری جدید گرفته و درآمد راهکاران ابری ۴.۵ برابر  افزایش پیدا کرده است. این شرکت همچنین یش از ۷۷ پروژه بزرگ را در این مدت به فروش رسانده است.

در جریان مجمع عمومی همکاران سیستم که امروز صبح در این شرکت برگزار شد، ‏فرید فولادی مدیرعامل شرکت  در خصوص نحوه فعالیت این شرکت در دوران پاندمی گفت: «دورکاری در آغاز یک اجبار بود و امروز یک مسیر موفقیت برای همکاران است. امروز در تمام دنیا مردم به مدل‌های کاری قبل برنمی‌گردند و دورکاری به مدلی هیبریدی تبدیل می‌شود که ما در همکاران سیستم این مدل را اجرا کردیم بر این اساس برنامه‌نویس‌هایی در نقاط مختلف ایران داریم.»

‏مدیرعامل همکاران سیستم اضافه کرد: «بیش از ۱۵۰۰ نفر در مجموعه شرکت مشغول به کار هستند. محصول راهکاران و سپیدار ۲۰۰ هزار مشتری دارد. صنایع مختلف از محصولات شرکت بهره‌مند می‌شوند.  ورود سپیدار سیستم آسیا به بورس دستاورد دیگر همکاران سیستم در سال گذشته بود و یکی از شرکتهای زیرمجموعه همکاران سیستم ارزش بالای هزارمیلیاردی ثابت پیدا کرد. به گفته فولادی اگر دارایی‌های نامشهود همکاران را بتوان بر اساس مدلهای ارزشگذاری جهانی در نظر گرفت ارزش این شرکت بیش از این ‌خواهد بود»

به گفته فولادی امروز ۶۸ درصد شرکتهای بورس و فرابورس مشتری همکاران سیستم هستند و سهم این شرکت در صنایع کلیدی در حال افزایش است.

نیاز صنایع به آی‌تی

به گفته ‏فرید فولادی در سال ۲۰۲۰ رشد آی‌تی مثل تمام صنایع منفی بوده ولی در سال ۲۰۲۱ رشد هزینه‌های آی تی بیش از ۸ درصد خواهد بود  و  پیش‌بینی می شود در بخش نرم‌افزارهای اینترپرایز این رشد بیش از ۱۰ درصد باشد.

مدیرعامل همکاران سیستم در این خصوص می‌گوید:«کسب و کارها متوجه شده‌اند برای پایداری فناوری آی تی می‌تواند به آن‌ها کمک کند. زمانی برخی تصور می‌کردند که آی تی هزینه است و باید آن را کاهش دهند اما امروز هرچه در دنیا در آی تی خرج می‌شود به افزایش درآمد منتهی می‌شود. در سال ۲۰۲۱ رشد رایانش ابری بسیار بیش از این خواهد بود و پاندمی باعث جهشی در این زمینه در دنیا شده است.»

توسعه زیرساخت‌ها و محصولات بر پایه کلاد‎

‏مدیرعامل همکاران سیستم در این رویداد همچنین به تشریح برنامه‌ها و چشم‌انداز این شرکت برای آینده نیز پرداخت. فولادی در این خصوص گفت: «برای آینده نیاز به زیرساخت‌های موفق داریم که بتواند سطح بزرگ مشتریان را پوشش دهد. شناخت نیاز مشتری در کنار توسعه زیرساخت و نوآوری سه عامل موفقیت آینده ماست و یکی از اهداف سال آینده ما نوآوری بر اساس فناوری‌های روز و هوشمندسازی راهکاری سازمانی است. ما محصولات آینده‌مان را بر پایه کلاد توسعه خواهیم داد و این نیازمند توسعه منابع انسانی است که مهمترین سرمایه ما در ۳۰ سال گذشته بوده است.»

فولادی در پاسخ به یک سوال در خصوص ساز و کار و ماهیت شرکت ابرآمد گفت: « ابرآمد شرکتی است که زیرساخت‌های سخت افزازی را تامین کند. این شریک ما یکی از بزرکترین تامین کنندگان زیرساخت است و با هزینه کمتر می تواند زیرساخت‌ها را برای سرویس‌های ما تامین کند و از طرفی این شرکت از تخصص خوبی در این زمینه برخوردار است. شرکت ابرآمد زیرساخت را برای ارائه راهکاران ابری تامین می کند. در حال حاضر حتی شرکت های خرده فروش هم از راهکاران ابری استفاده می‌کنند. ابر آمد هم یک شرکت مستقل مثل سپیدار است که شاید در آینده نیز آن را در بورس عرضه کنیم.»

فولادی همچنین تاکید کرد سال گذشته مکانیزم دسک‌تاپ مجازی برای کل تیم همکاران سیستم راه‌اندازی شده است. به این معنی که در کمال امنیت با هر کامپیوتری به کامپیوتر خودشان در داخل شرکت متصل می‌شوند و کار خود را انجام می‌دهند و این توسعه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل همکاران سیستم در تشریح دیگر برنامه‌های شرکت برای آینده عنوان کرد که علاوه بر خرید تجهیزات، این شرکت به فکر ایجاد دیتاسنتر جدید است و طی یکی دوسال آینده همکاران سیستم دیتاسنتر مجهز و مطمئنی برای مشتریان خواهد داشت که بسیاری از خدمات دیگر کلاد را از همین طریق به مشتریان ارایه می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفت: «زمینی برای احداث این دیتاسنتر خریداری شده اما در حال بررسی و ارزیابی بیشتر برای تاسیس دیتاسنتر در آن هستیم. قصد داریم مکانی را انتخاب کنیم که طرفیت نگهداری حداقل 100 رک داشته باشد. امیدواریم امسال هم زمین را تامین کنیم و هم کارمان را برای راه اندازی این دیتاسنتر آغاز کنیم.»

فولادی در پایان خاطرنشان کرد: «هدف ما بزرگ کردن اکوسیستم و ایجاد پلتفرمی است که شرکتهای مختلف و شرکای زیاد هم خودشان منتفع می‌شوند و هم شرکا و سهامداران شرکت را منتفع می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا