تکنولوژی

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ تاریخ خورد و این تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ است.

در این تاریخ ده سال از عرضه ویندوز ۱۰ می‌گذرد و مایکروسافت گفته است که زمان بازنشستگی آن دقیقا کی خواهد بود.

این تاریخ را مایکروسافت در صفحه پشتیبانی چرخه عمر این سیستم عامل ذکر کرده است.

مایکروسافت این روزها خود را برای عرضه ویندوز ۱۱ آماده می‌کند. بر اساس رویدادی که برای هفته آینده پیش‌بینی شده قرار است سیستم عامل جدید رونمایی شود.

هفته گذشته نیز مایکروسافت یک ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای درباره ویندوز ۱۱ منتشر کرده بود.

ویندوز ۱۱ در سیکل معرفی ویندوزهای شرکت مایکروسافت-  که هر چند سال یکبار رخ می‌دهد –  یک نسخه نامعمول به شمار می‌رود. هم اکنون نزدیک به شش سال از معرفی آخرین نسخه ویندوز می‌گذرد.

درباره ویندوز ۱۱ چه می‌دانیم؟

مایکروسافت این روزها در تدارک مراسم 24 ژوئن (3 تیر) خود است. رویدادی متخص پلتفرم ویندوز که قرار است اطلاعات جدیدی از تغییرات و نسخه جدید آن ارائه شود.

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از این مراسم و طراحی جدید ویندوز منتشر نشده، اما اخیرا مایکروسافت با راه‌اندازی وب‌سایتی برای این رویداد، اطلاعات تازه‌ای را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. از جمله تغییرات جدید، طراحی لوگوی جدید ویندوز است که با گوشه‌های گِرد و عناصر بصری مبتنی بر زبان طراحی Fluent Design مایکروسافت همراه شده است.

حال طبق آخرین گزارش‌ها، ردموندی‌ها قصد دارند تا در این رویداد از بروزرسانی بصری Sun Valley برای ویندوز که مدت‌هاست شایعاتی پیرامون آن منتشر می‌شود، رونمایی کند. با این آپدیت، تغییرات محسوسی در رابط کاربری ویندوز ایجاد خواهد شد به طوری که حتی می‌توان از نام ویندوز 11 برای آن استفاده کرد.

برای آشنایی با جزییات ویندوز ۱۱ این مطلب را بخوانید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا