سامسونگ

سنسور کوچک و جدید ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

سامسونگ به تازگی از یک سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی تحت عنوان ایزوسل JN1 ویژه گوشی‌های هوشمند پرده برداشت که به گفته این شرکت، کوچک‌ترین سنسوری است که تاکنون توسط مهندسانش تولید شده است.

این سنسور از ابعاد ۱/۲.۷۶ اینچی بهره می‌برد و این یعنی اندازه آن به تنها به ۰.۶۴ میکرون می‌رسد. بد نیست بدانید که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ نیز از سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی به نام ایزوسل اسلیم GH1 پرده برداشت که اندازه آن برابر با ۰.۷ میکرون بود.

به گفته این شرکت کره‌ای، اندازه کوچک این سنسور به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا از آن در انواع ماژول‌های دوربین اولتراواید یا تله فوتو استفاده کنند. در واقع، با کمک این دستاورد، اندازه سنسورها که این روزها به چالشی برای تولیدکنندگان تبدیل شده، به راحتی قابل حل شدن است و نتیجه کار، عرضه دوربینی قوی‌تر با میزان برآمدگی کمتر خواهد بود.

سنسور ایزوسل JN1 از فناوری ترکیب پیکسل‌ها بهره می‌برد؛ بدین معنی که قادر است چند پیکسل را در هم ادغام کند تا تصاویری با کیفیت و میزان روشنایی بالاتری ثبت شود. سامسونگ در این رابطه می‌گوید که سنسور ایزوسل JN1، تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی را با پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرونی ثبت می‌کند و به لطف فناوری ایزوسل ۲، میزان حساسیت به نور نیز در آن تا ۱۶ درصد افزایش یافته و این یعنی امکان ثبت عکس‌هایی باکیفیت‌تر در محیط‌هایی با نور کم.

سامسونگ اعلام کرد که در این سنسور کوچک، ۵۰ میلیون پیکسل جای گرفته است. همچنین طراحی ایزوسل JN1 به گونه‌ای است که به گفته مدیران سامسونگ، در انواع مختلف دوربین‌ها و برای گوشی‌هایی در طراحی‌های مختلف قابل استفاده خواهد بود.

از دیگر مشخصات این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدید می‌توان به قابلیت پشتیبانی از ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فری بر ثانیه یا ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرح ۲۴۰ فریم بر ثانیه و همچنین برخورداری از قابلیت فوکوس خودکار Double Super PD سامسونگ اشاره کرد.

به گفته این شرکت کره‌ای، تولید انبوه این سنسور آغاز شده و به زودی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از آن در نسل جدید محصولات خود استفاده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا