تکنولوژی

اینترنت استارلینک در دسترس مسافران هوایی

اینترنت استارلینک شرکت اسپیس ایکس حالا در نخستین قدم‌ها برای مسافران هوایی در دسترس قرار می‌گیرد.

بنابرگزارش‌ها شرکت اسپیس ایکس قصد دارد پروژه استارلینک را برای ارایه اینترنت پرسرعت در مسافرت‌های هوایی فعال کند.

دو مدیر ارشد اسپیس ایکس در جریان یک کنفرانس گفته‌اند که مشغول مذاکره با چندین خطوط هوایی برای اینترنت پرسرعت برای مسافرت‌های هوایی هستند.

این خبر نشان دهنده این است که استارلینک علاوه بر ارایه اینترنت برای نقاطی که دسترسی اینترنت پایینی در آنها وجود دارد به دنبال توسعه تجاری این شبکه حتی در بازارهای دیگر هم هست.

جاناتان هافلر معاون بازرگانی و فروش استارلینگ در جریان یک کنفرانس مربوط به حمل و نقل هوایی گفت که این شرکت مشغول توسعه محصول خود در این زمینه است و زمان عرضه آن هم مشخص شده و در آینده بسیار نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون اسپیس ایکس نزدیک به ۱۸۰۰ ماهواره استارلینک را از مجموعه ۴۴۰۰ ماهواره مورد نیاز این پروژه به فضا پرتاب کرده و در مدار قرار داده است.

هدف اولیه این شرکت ارایه اینترنت برای نقاطی است که دسترسی به اینترنت پرسرعت و فیبر در آنها وجود ندارد. این شرکت گفته است که سرعت دسترسی به اینترنت استارلینک ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دانلود و ۲۰ مگابیت بر ثانیه آپلود است و قیمت اشتراک آن هم ماهانه ۹۹ دلار است که فعلا نسخه بتای آن در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است.

قیمت کلی تجهیزات و اینترنت آن شامل دیش و روتر وای‌فای استارلینک ۴۹۹ دلار است.

سال گذشته اسپیس ایکس تاییدیه رگولاتوری آمریکا برای عرضه اینترنت برای جت‌های گلف‌استریم را دریافت کرد. همچنین در ماه مارس هم این شرکت تاییدیه‌ای را گرفته که بر اساس آن بتواند سیگنال‌های استارلینک در خودرو ، هواپیما و وسیله در حال حرکتی دریافت و اتصال آنها به اینترنت برقرار شود.

ایلان ماسک بعدا شفاف کرد که این تاییدیه به منظور اتصال خودروهای تسلا نیست و برای اتصال خودروهای بزرگ و کشتی‌ها و هواپیماها می‌شود. حالا اما استارلینک می‌خواهد از طریق یک آنتن تعبیه شده روی هواپیما اتصال آنها را به ماهواره‌های استارلینک و اینترنت پرسرعت برقرار کند. در حال حاضر شرکتهای مختلفی به ارایه اینترنت برای سفرهای هوایی مشغولند اما اغلب آنها گران و سرعت پایینی دارند. در حال حاضر اینترنت در سفرهای هوایی فعلا شامل مناطقی می شود که ایستگاه‌های زمینی دارند به این ترتیب که فقط در نقاطی که ایستگاه‌های زمینی وجود دارد دسترسی به اینترنت در هواپیما مقدور است.

استارلینک اما با شبکه گسترده ماهواره‌ای می‌تواند دسترسی به اینترنت در هنگام پرواز هواپیماها روی اقیانوس هم فراهم کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا