متا

فیسبوک حساب کاربری ترامپ را برای دو سال دیگر تعلیق کرد

فیسبوک رسما اعلام کرد که حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تا دو سال دیگر و تا روز هفتم ژانویه 2023 به حالت تعلیق باقی ماند.

به گفته این شرکت، بعد از این تاریخ، بررسی‌هایی در خصوص پایان این ممنوعیت دسترسی صورت خواهد گرفت و در صورت عدم مشاهده هیچ‌گونه خطری برای امنیت عمومی، دسترسی دونالد ترامپ به حسابش در فیسبوک آزاد خواهد شد.

نیک کلِگ، نایب رییس فیسبوک در امور جهانی اعلام کرد در صورت رفع تعلیق، اگر شاهد هرگونه رفتار ناقض قوانین فیسبوک از سوی ترامپ باشیم، محدودیت‌های سفت‌وسخت‌تری علیه وی اعمال خواهد شد و شاید گزینه ممنوعیت دائ‌می‌استفاده از این پلتفرم را برای وی اعمال شود.

فیسبوک همچنین از اعمال تغییراتی جدید در زمینه سیاست‌های مدیریت محتوا خبر داد و اعلام کرد که از این پس، در زمینه حذف و عدم انتشار محتوا، با مطالب سیاستمداران نیز به مانند دیگر کاربران عادی رفتار خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه پست ناقض قوانین این شرکت، حذف یا تعلیق و یا دیگر گزینه‌ها اعمال خواهد شد.

این در حالی است که فیسبوک پیشتر، سیاستمداران را از سیاست‌های سختگیرانه خود مستثنی کرده بود. کلِگ، از مدیران ارشد فیسبوک در این باره گرفت فیسبوک از این پس، تما‌می‌پست‌های سیاستمداران را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت دارا بودن ارزش خبری، این نکته مورد توجه قرار ‌می‌گیرد که آیا پست مورد نظر، در جهت منافع عمو‌می‌است یا تهدیدی برای آن؛ که در صورت اثبات گزینه دوم، پست مدنظر حذف خواهد شد.

سیاست‌های پیشین فیسبوک باعث شد تا دونالد ترامپ و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی جهان، از این پلتفرم برای بیان مطالبی استفاده کنند که در دیگر پلتفرم‌ها، چنین امکانی برایشان فراهم نبود. از طرفی، اگر یک کاربر عادی چنین مطالبی را منتشر ‌می‌کرد، طبق قوانین این شرکت با آن برخورد ‌می‌شد.

ترامپ اما در واکنش به تصمیم اخیر فیسبوک در افزایش زمان تعلیق حساب کاربری‌اش، عنوان کرد که تصمیم فیسبوک توهینی به هواداران وی محسوب ‌می‌شود که در انتخاب ریاست جمهوری به وی رای داده‌اند. او همچنین فیسبوک را به سانسور و ساکت کردن متهم کرد.

گفته ‌می‌شود که فیسبوک این تغییرات را در پی درخواست گروهی به نام Oversight Board که متشکل از کارشناسان حقوق بشر و فعال در زمینه تصمیم‌گیری سیاست‌های محتوایی هستند، اعمال کرد. این گروه از فیسبوک خواسته بود تا علاوه بر رسیدگی به وضعیت حساب کاربری ترامپ، تغییراتی را نیز در نحوه مدیریت مطالب منتشرشده از سوی سیاستمداران پیاده کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا