مایکروسافت

نسل جدید ویندوز ماه آینده معرفی می‌شود

مایکروسافت قصد دارد تا در جریان رویدادی که در اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، جزییات بیشتری را از نسل جدید سیستم عامل ویندوز ارائه کند.

این غول نرم‌افزاری جهان اخیرا با ارسال دعوتنامه‌ این مراسم، از برگزاری این رویداد در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر) خبر داد. ساتیا نادلار، مدیرعامل و پانوس پانای مدیر بخش محصولات مایکروسافت نیز در این رویداد ویندوز حضور و صحبت خواهند داشت.

این دعوتنامه در حالی منتشر شد که نادلا تقریبا هفته پیش اعلام کرد نسل جدید ویندوز در هفته آینده منتشر می‌شود. تغییرات زیادی برای این نسخه جدید از ویندوز پیش‌بینی شده که منجر به تغییراتی اساسی در رابط کاربری این پلتفر خواهد شد.

مایکروسافت در ماه گذشته نیز رسما تایید کرد که نسخه ویندوز 10ایکس که برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر طراحی شده بود، دیگر عرضه نخواهد شد. این شرکت اکنون قصد دارد تا عناصر بصری را که در ویندوز 10ایکس تعبیه کرده بود، در نسخه اصلی ویندوز 10 استفاده کند.

از جمله این تغییرات و عناصر بصری می‌توان به طراحی آیکون‌های جدید، ارتقای بخش File Explorer و حذف هرگونه ردپایی از آیکون‌های متعلق به ویندوز 95 اشاره کرد. مایکروسافت همچنینن مشکل مربوط به چیدن اپلیکیشن‌ها در سیستم‌های مجهز به چند نمایشگر را برطرف کرده و علاوه بر اضافه کردن قابلیت Auto HDR ایکس باکس، پشتیبانی از صوت بلوتوثی را نیز در این پلتفرم فراهم کرده است.

ساتیا نادلا اخیرا در جریان مراسم مایکروسافت اعلام کرد که در نسخه جدید ویندوز، فرصت‌های اقتصادی و درآمدزایی بیشتری برای توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان برنامه‌ها فراهم خواهد بود. در طی ماه‌های اخیز نیز در برخی منابع خبری آمده بود که مایکروسافت در حال کار روی یک اپ استور جدید برای ویندوز است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا