اپل

چهار محصول که احتمالا در کنفرانس WWDC 2021 اپل معرفی می‌شوند

همه ساله شرکت اپل با برگزاری رویدادی به نام کنفرانس توسعه دهندگان یا همان WWDC از آخرین تغییرات و بروزسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولات خود رونمایی می‌کند.

رویدادی که قرار است در هفته آینده و به طور دقیق‌تر 7 ژوئن برگزار شود و طبق اطلاعاتی که تاکنون در فضای وب منتشر شده، آپدیت‌های جدیدی همچون آی او اس 15، مک او اس 12 و واچ او اوس 8 معرفی می‌شوند. در کنار این بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، برخی منابع خبری از معرفی چند محصول سخت‌افزاری خبر داده اند.

البته این موضوع یعنی معرفی چند محصول سخت‌افزاری در جریان کنفرانس WWDC چندان هم عجیب نیست چراکه اپل دو سال پیش و جریان همین رویداد، از نسل جدید مک پرو خود پرده برداشت. حال به نظر می‌رسد که در مراسم امسال نیز شاهد معرفی چند دستگاه جدید با برند اپل خواهیم بود. در ادامه قصد داریم تا به چهار محصول مورد انتظار برای این رویداد اشاره کنیم.

آیپاد تاچ جدید

شنیده‌ها از معرفی نسل جدید آیپاد در کنفرانس توسعه دهندگان 2021 حکایت دارند. محصولی که اخیرا گزارش‌هایی درباره ویژگی‌ها و مشخصات آن منتشر و اعلام شد که آیپاد تاچ 2021 از لحاظ طراحی و شکل ظاهری، شبیه به آیفون 12 ساخته خواهد شد.

همچنین برای آن، رنگ‌بندی‌های متفاوتی در نظر گرفته شده که می‌تواند با مدل‌های رنگی آی‌مک همخوانی بیشتری داشته باشد. البته هنوز زمان دقیقی برای عرضه این محصول پیش‌بینی نشده اما انتظار می‌رود که اپل از فرصت پیش آمده در WWDC امسال و همچنین گرامیداشت بیستمین سال عرضه آیپاد کلاسیک، برای حداقل معرفی و رونمایی از این محصول استفاده کند.

کنفرانس WWDC 2021 اپل

ایرپاد 3

چندی وقتی است که منابع متعدد خبری از رونمایی نسل سوم ایرپاد اپل خبر می‌دهند. محصولی که پیشتر انتظار می‌رفت در ماه مه امسال معرفی شود، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون تمامی‌نگاه‌ها به کنفرانس توسعه دهندگان پیش رو دوخته شده است.

جان پراسر، افشاگر معروف محصولات اپل اخیرا اعلام کرد که ایرپاد 3 در اواخر سال وارد بازار می‌شود. محصولی که گفته می‌شود از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به ایرپاد پرو خواهد داشت اما با این تفاوت که از دنباله یا همان دُم کوتاه‌تر و سری توگوشی تغییریافته بهره می‌برد.

از جمله ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای ایرپاد 3 می‌توان به اضافه شدن حالتی به نام Transparence Mode اشاره کرد. متاسفانه خبری از قابلیت حذف نویز در این محصول نخواهد بود و این ویژگی همچنان به صورت انحصاری در ایرپاد پرو و ایرپاد مکس باقی خواهد ماند.

کیس این ایرپاد نیز همانند کیس ایرپاد پرو طراحی خواهد شد و گفته می‌شود که از طول عمر باتری بالاتر و کیفیت صدای بهتر بهره می‌برد. قیمت این محصول نیز حدود 199 دلار پیش‌بینی شده است.

کنفرانس WWDC 2021 اپل

مک مینی جدید

اگرچه هنوز یک سال از زمان عرضه مک مینی مجهز به تراشه M1 نمی‌گذرد، اما خبرها از تصمیم اپل برای عرضه مدل جدید و البته قوی‌تری از مک مینی در آینده نزدیک حکایت دارند.

جان پراسر در این خصوص اعلام کرد که مک مینی جدید به پردازنده M2 یا M1X مجهز و بدنه آن نیز باریک‌تر خواهد بود. اگرچه احتمال رونمایی از این محصول کمتر از دیگر محصولات اپل است اما کسی چه می‌داند، شاید این شرکت بخواهد با رونمایی از مک مینی جدید، طرفداران برند خود را غافلگیر کند.

کنفرانس WWDC 2021 اپل

مک بوک پرو جدید

با نگاهی به خبرها و شایعات پیرامون محصولات اپل، می‌توان به تصمیم احتمالی اپل برای رونمایی از دو مدل مک بوک پرو جدید پی برد. محصولاتی که قرار است در ابعاد 14 و 16 اینچی عرضه شوند و در بدبینانه‌ترین حالت، از پردازنده M1 در آن‌ها استفاده خواهد شد.

برخی از منابع خبری مدعی شدند که این دو عضو جدید مجهز به نسل جدید پردازنده‌های اختصاصی این شرکت که احتمالا تحت عنوان M2 یا M1X معرفی می‌شود، عرضه خواهد شد. علاوه بر پردازنده قوی‌تر، برای مک بوک پروهای جدید نمایشگر مینی LED نیز پیش‌بینی شده است.

کنفرانس WWDC 2021 اپل

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا