اپل

رشد 24 درصدی درآمد برنامه‌سازان از اپ استور در سال 2020

اگرچه سال 2020 برای بسیاری از کسب‌وکارها خوش‌یمن نبود و سال سختی را پشت‌سر گذاشتند، اما اپ استور از این اتفاقات و ماجراها مستثنی بود.

طبق گزارشی که اخیرا توسط گروه تحقیقاتی Analysis Group منتشر شده، میزان درآمد توسعه دهندگان و برنامه‌سازان در سال 2020، رشدی 24 درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. در این تحقیق آمده که در طی پنج سال اخیر، از هر چهار توسعه‌دهنده خُرد که محصولات و سرویس‌های دیجیتال خود را در اپ استور عرضه کرده‌اند، بیش از یک توسعه دهنده، رشد درآمدی 25 درصدی یا بیشتر را در هر سال تجربه کردند.

افزون بر این، کاربرانی از بیش از 40 کشور جهان از محصولات توسعه دهندگان خُرد در اپ استور استفاده می‌کنند. همچنین در این گزارش آمده که تعداد برنامه‌سازان و توسعه‌دهندگان خرد از سال 2015 تاکنون، با افزایشی 40 درصدی همراه بوده که این تعداد، بیش از 90 درصد مجموع توسعه‌دهندگان اپ استور را تشکیل می‌دهند.

به گفته این گروه تحقیقات، توسعه‌دهندگان خُرد به آن دسته از برنامه‌سازانی گفته می‌شود که میزان دانلود اپلیکیشن‌های آن‌ها کمتر از یک میلیون بار و درآمد سالانه آن‌ها نیز کمتر از یک میلیون دلار است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل پیشتر عنوان کرده بود که در حال حاضر، برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌سازان هیچ بازاری بهتر از اپ استور نیست و اپلیکیشن‌هایی که در طی دوران همه‌گیری کرونا طراحی و عرضه شد، بسیار تحول‌آفرین بودند و شامل دسته‌بندی‌های مختلف از خرید کالا ابزارهای آموزشی برای والدین و معلمان گرفته تا انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده و بازی را شامل می‌شد.

وی افزود که نتیجه فراهم بودن چنین بستری برای اپلیکیشن خارق العاده است و آن چیزی نیست جز ایجاد اشتغال، فرصت‌هایی برای درآمدزیایی و ابداع نوآوری‌ها که می‌تواند منجر به رشد اقتصاد جهانی شود.

طبق اطلاعات منتشر شده، کاربران در سال 2020، خریدهای خود را از طریق 45 ارز رایج دنیا انجام داده‌اند. البته انتشار این گزارش درست در برهه‌ای از زمان اتفاق افتاده که این روزها، انتقادهای زیادی به سمت اپل و اپ استور به دلیل سیاست‌های انحصارطلبانه این شرکت مطرح شده است. شرکت اپیک که از جمله منتقدان سرشناس اپل محسوب می‌شود، معتقد است 30 درصد کارمزدی که اپل از توسعه دهندگان بزرگ دریافت می‌کند، بسیار زیاد است. این میزان کارمزد برای توسعه دهندگان خُرد برابر با 15 درصد تعیین شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا