اینترنت

مدیریت بدون دغدغه سرور با سکوی ابری آروان PaaS

همواره یکی از دغدغه‌های اصلی توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌های کوچک، رهایی یافتن از مشکلات مدیریت سرور محصولات خود بوده است. با توجه به پیچیدگی‌های مدیریت سرورها و هزینه‌ی بالای به خدمت گرفتن متخصصات ابری، استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان مستقل به استفاده از خدمات ابری روی آورده‌اند تا بتوانند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محصول خود را با سرعت و سادگی بیش‌تری توسعه دهند و روانه‌ی بازار کنند.

سرویس سکوی ابری (PaaS) از زیرشاخه‌های رایانش ابری است که مهم‌ترین مزیت آن تسهیل راه‌اندازی، پیکربندی و توسعه‌ی نرم‌افزارها است. سرویس PaaS در واقع برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی راهگشا است که می‌خواهند محصول نرم‌افزاری خود را در مدت زمانی کوتاه و با هزینه‌ای کم، به بازار عرضه کنند و درگیر مدیریت زیرساخت و نگهداری از سرورها نشوند.

شرکت‌های نرم‌افزاری با کمک سرویس PaaS قادر خواهند بود با سرعت بیش‌تری فرآیند توسعه‌ی محصول و اپلیکیشن‌های خود را طی کنند. این مزیت در کنار مقرون به صرفه بودن استفاده از سکوی ابری باعث می‌شود تا روز به روز توسعه‌دهندگان و مهندسان DevOps بیش‌تری از این سرویس ابری بهره ببرند و بدون نیاز به تخصص بالا، نرم‌افزار مورد نظرشان را بر بستر آن راه‌اندازی کنند.

 

ارایه‌دهندگان سرویس سکوی ابری (PaaS)

با توجه به تازه بودن محصول سکوی ابری در جهان، شرکت‌های اندکی وجود دارند که این خدمات را به کاربران ارایه می‌دهند. یکی از این شرکت‌ها مایکروسافت است که با سرویس مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) خود ابزارهای مختلفی را به‎شکل Platform as a Service در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان محصول قرار می‌دهد.

علاوه بر آن گوگل در App Engine از دیگر شرکت‌های پیشرو در ارایه سرویس‌های سکوی ابری در جهان هستند.

در ایران نیز تنها چند شرکت به ارایه سرویس سکوی ابری می‌پردازند. یکی از این شرکت‌ها ابر آروان است که کامل‌ترین سرویس سکوی ابری را به کاربران ارایه می‌دهد.

 

ویژگی‌های سکوی ابری آروان

سکوی ابری آروان امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند تا به بتوانند تنها با اجرای چند دستور، محصول نرم‌افزاری خود را آماده ورود به بازار کنند. علاوه بر این، سکوی ابری آروان در مدیریت محصول، پشتیبانی، مانیتورینگ و دسترسی به شبکه نیز به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

فرقی نمی‌کند نرم‌افزار ابری‌تان ساده باشد یا پیچیده؛ شما می‌توانید در سکوی ابری آروان در چند دقیقه از یک ایمیج کوچک داکر تا یک کلاستر کوبرنتیز را به سرعت و به سادگی راه‌اندازی کنید.

ابر آروان به تازگی نسخه جدیدتری از سکوی ابری خود را به کاربران ارایه داده است که در آن علاوه بر ویژگی‌های قبلی، امکانات جدیدی در کلاس جهانی اضافه شده و آن را به کامل‌ترن PaaS ایرانی تبدیل کرده است.

انطباق با مانیفست‌های Kubernetes

اگر در گذشته برای توسعه محصول خود از Kubernetes استفاده کرده‌اید و مانیفست‌های لازم را نوشته‌اید؛ در نسخه جدید PaaS آروان می‌توانید آن‌ها را به‌شکل مستقیم روی سکوی ابری مستقر کنید.

اجرای ایمیج‌های داکر از Repository عمومی و خصوصی

سکوی ابری جدید آروان این امکان را به شما می‌دهد تا در کم‌تر از چند دقیقه، یک اپلیکیشن کوچک یا یک کلاستر کوبرنتیز بزرگ را از یک Image استاندارد یا یک وب‌سرور یا یک ریپازیتوری داکر عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کرد.

مقیاس‌پذیری خودکار

اگر اپلیکیشن شما به حد مشخصی از Load برسد، در سکوی ابری آروان به‌شکل خودکار چند نسخه از اپلیکیشن ساخته و Load بین آن‌ها پخش می‌شود. این کار مانع Down Time اپلیکیشن‌تان خواهد شد.

مدیریت منابع با دقت یک دهم

با سکوی ابری آروان می‌توانید منابع خود را با دقت ۰.۱ روی هسته پردازشی (CDU)، حافظه تصادفی (RAM) و دیسک ذخیره‌سازی تنظیم کنید.

اتصال به یک دامنه اختصاصی

به لطف یکپارچگی PaaS آروان با CDN، کاربران این سرویس می‌توانند از دامنه‌ی اختصاصی خود استفاده کنند.

مشاهده لاگ

شما می‌توانید تمامی Logهایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند را با استفاده از CLI ابر آروان، مشاهده ‌کنید.

مانتورینگ

سکوی ابری آروان تمام منابع و داده‌ها را به‌شکل مستمر مانیتور می‌کند و نتایج را در قالب گزارش‌های آماری به شما نمایش می‌دهد.

IP اینترنتی برای پادها

سرویس PaaS ابر آروان در لحظه، امکان افزودن هر تعداد IP به کانتینرهایی که کاربران برای اجرای محصول به آن نیاز دارند را فراهم می‌کند. هم‌چنین در سکوی ابری امکان استفاده از IP  اختصاصی برای اپلیکیشن‌ها وجود خواهد داشت و علاوه‌بر HTTPS از سایر پورت‌ها و پروتکل‌ها نیز پشتیبانی می‎شود.

 

استفاده از سکوی ابری آروان

شرکت ابر آروان در نسخه‌ی جدید PaaS خود تلاش کرده است که تا حد ممکن از پیچیدگی‌های محصول کم کند تا مشتریان تجربه‌ی کاربری بهتری در استفاده از این سرویس داشته باشند. هم‌چنین در این نسخه سرعت تولید و اجرای محصول افزایش پیدا کرده است.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی سکوی ابری آروان (PaaS‌)، می‌توانید صفحه‌ی سکوی ابری در وب‌سایت ابر آروان مراجعه کنید تا با امکانات و مزیت‌های این سرویس بیش‌تر آشنا شوید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا