تکنولوژی

کارت itunes چیست؟

آیتونز (Itunes) مارکت پلیس ویژه اپل برای محصولات این شرکت است که محتواهای مختلف تولید شده آن از جمله محتوای رسانه‌ای همچون آهنگ، فیلم نرم افزار و غیره را برای مصرف کنندگان محصولات این شرکت فراهم می‌کند؛ چرا که می‌دانید اپل یک سیستم عامل بسیار بسته و منحصربه‌فرد خود را دارد. اگر به تازگی یک گیفت کارت آیتونز گرفته باشید می‌توانید از آن برای خرید اپلیکیشن‌های پولی، خرید کتاب، موزیک فیلم و سایر محتواها استفاده کنید.

اگر اطلاع زیادی در رابطه با کارت Itunes ندارید و تا به حال آن را دریافت نکرده‌اید ممکن است چند سوال برای شما به وجود آید که اصلا این گیفت کارت چیست، چطور کار می‌کند و چطور باید از آن خرید کرد. در این متن نگاهی به این خواهیم انداخت که گیفت کارت اپل چطور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که با منتشر شدن نسخه کاتالینا، شرکت اپل آیتونز را در بخش اپلیکیشن‌های فردی همچون اپل موزیک حذف کرده است، اما همچنان روی ویندوز و اپلیکیشن‌های مخصوص ios وجود دارد.

گیفت کارت آیتونز (Itunes) چیست؟

گیفت کارت آیتونز یا همان Itunes card که به آن App Store & itunes card هم گفته می شود، یک ارز از پیش خریداری شده برای خدمات مختلف دیجیتالی اپل است. این خدمات می‌تواند شامل فروشگاه آیتونز، محتوای رسانه‌ای اپل و مارکت‌پلیس نرم‌افزاری آن باشد که در آن می‌توانید موزیک، فیلم، اپلیکیشن و دیگر محتواهای تولید شده این شرکت را بخرید.

همچنین می‌توانید با استفاده از این کارت حق اشتراک بخش‌های مختلف شامل اپل موزیک و دیگر خدمات پولی طرح‌دار اپل را خریداری کنید. نکته بسیار مهم این است که گیفت کارت آیتونز با گیفت کارت اپل استور تفاوت دارد. گیفت کارت اپل استور (Apple Store gift card) به شما اجازه می‌دهد که محصولات فیزیکی شرکت اپل همانند آیفون یا مک بوک را در فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت یا فروشگاه‌های آنلاین آن خریداری کنید.

گیفت کارت آیتونز هم به صورت فیزیکی و هم به صورت کدهای دیجیتالی است که از طریق ایمیل و یا پست به دست شما خواهد رسید. توجه داشته باشید که گیفت کارت اپل تاریخ انقضا ندارد و زمانی که با آن حساب خود را شارژ کردید باز هم انقضایی شامل آن نخواهد شد. برای redeem کردن این کد باید از فروشگاه همان محلی (region) اقدام بکنید که اپل آیدی خود را روی آن ست کرده‌اید، برای مثال گیفت کارت مخصوص آمریکا تنها برای اپ استور مخصوص آمریکا کاربرد دارد.

چطور یک گیفت کارت آیتونز بخریم؟

اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین اپل، گیفت کارت Itunes را خریداری کنید. برای این کار در گوشی آیفون یا آیپد خود اپلیکیشن app store را باز کرده روی آیکون کاربری کلیک کنید و سپس گزینه send gift card by email را انتخاب کنید. اگر از از یک مک بوک با نسخه کاتالینا یا بالاتر استفاده می‌کنید باید اپلیکیشن موزیک را باز کرده سپس روی گزینه itunes store در بخش کناری کلیک کرده و گزینه send gift را بزنید. در نسخه‌های قدیمی‌تر مک بوک و یا اپلیکیشن آیتونز که روی ویندوزهای مایکروسافت نصب شده‌اند روی تب store‌ کلید زده و سپس گزینه send gift را بزنید.

اما اگر در ایران زندگی می‌کنید به دلیل تحریم امکان خرید آنلاین گیفت کارت برای شما از سایت رسمی شرکت اپل وجود ندارد اما می‌توانید برای خرید گیفت کارت آیتونز با قیمت عالی از ایتی گرام اقدام کنید.

کارت آیتونز یک راه پرداختی خوب برای زمانی محسوب می‌شود که کارت اعتباری بانکی خود را به همراه ندارید و یا در سفر هستید و می‌خواهید که از فروشگاه‌های itunes یک کشور دیگر خریداری کنید.

چطور گیفت کارت آیتونز خود را redeem کنیم؟

برای redeem کردن گیفت کارت آیتونز خود نیاز است که مراحل زیر را طی کنید:

  1. فروشگاه اپل را باز کنید
  2. در تب today روی آیکون کاربری در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید
  3. روی گزینه Redeem gift card or cide بزنید
  4. از دوربین گوشی خود استفاده کنید تا بارکد گیفت کارت را اسکن کند و یا خودتان آن را به صورت دستی وارد کنید

برای Redeem کردن گیفت کارت آیتونز در سیستم عامل macOS Catalina از روش زیر استفاده کنید:

  1. فروشگاه Mac app store را باز کرده و روی نام خود در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید
  2. از قسمت بالا سمت راست روی Redeem gift card بزنید
  3. با اپل آیدی و در صورت نیاز پسورد خود لاگین کنید
  4. از وب کم خود برای اسکن بارکد استفاده کنید یا اینکه خودتان آن را به صورت دستی وارد کنید

برای وارد کردن گیفت کارت روی مک بوک و یا آیتونز نصب شده روی نسخه ویندوز مایکروسافت به این ترتیب عمل کنید:

  1. برنامه آیتونز را اجرا کنید
  2. در قسمت بالای تصویر روی گزینه account رفته و گزینه redeem را انتخاب کنید
  3. با اپل آیدی خود وارد شده و سپس کد را redeem کنید

چطور می‌توان موجودی گیفت کارت آیفون را چک کرد؟

موجودی کارت آیتونز را به عنوان موجودی اپل آیدی نیز می‌شناسند، چرا که می‌توانید آن را برای خدمات مختلفی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید آن را روی آیفون خود چک کنید نیاز است مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه App store را باز کنید
  2. از بخش today روی آیکون کاربری خود در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید. اگر آیتونز شما موجودی داشته باشد مقدار آن زیر نامتان نمایش داده خواهد شد

برای چک کردن موجودی گیفت کارت آیتونز روی macOS Catalina نیاز است که ابتدا:

برنامه App store را باز کرده، روی نام خود در قسمت پایین سمت چپ کلیک کنید. اگر موجودی داشته باشید زیر نامتان آن را خواهید دید.

برای چک کردن موجودی روی مک بوک و یا نسخه‌های آیتونز نصب شده روی ویندوز ابتدا برنامه آیتونز را باز کنید و سپس از قسمت Account به بخش sign in مراجعه کنید تا بتوانید وارد شوید. سپس روی تب store رفته و در قسمت بالا سمت راست می‌تواند موجودی خود را ببینید.

چنانچه گیفت کارت آیتونز شما موجودی نداشته باشد هیچ رقمی در این نقاط که گفته شد نمایش داده نخواهد داشت.

با گیفت کارت آیتونز چه چیزهایی می‌توان خریداری کرد؟

زمانی که گیفت کارت آیتونز خود را redeem کردید می‌توانید از آن برای خدمات مختلفی استفاده کنید از جمله:

  • خریداری اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف از فروشگاه اپ استور در ios و مک بوک که شامل Apple Arcade Subscriptions نیز می‌شود
  • خرید آهنگ، نمایش‌های تلویزیونی و فیلم از itunes و یا apple TV
  • خرید کتاب از بخش Apple Book
  • خرید حق اشتراک‌هایی که عمدتا از حساب آیتونز شما شارژ می‌شوند مانند Apple TV+ و Apple New+
  • خرید فضای بیشتر در بخش iCloud

با گیفت کارت آیتونز خود می‌توانید خریدهای درون‌برنامه‌ای هم داشته باشید

همانطور که گفته شد تمام خریدهای دیجیتالی که با حساب کاربری اپل خود انجام می دهید ابتدا به صورت اتوماتیک از حساب موجودی اپل آیدی شما برداشت می‌کنند، این یعنی که می‌توانید از گیفت کارت آیتونز خود برای خریدهای درون‌برنامه‌ای و داشتن حق عضویت و اشتراک و یا خرید آیتم در اپلیکیشن‌های مختلف مانند بازی پابجی و فورتنایت استفاده کنید.

آیا استفاده از گیفت کارت آیتونز در فروشگاه‌های اپل ممکن است؟

در نظر بگیرید که گیفت کارت آیتونز را می‌توانید تنها برای محصولات دیجیتالی و خدماتی اپل استفاده کنید. گیفت کارت Apple store یک محصول متفاوت و جداگانه از اپل است که برای دریافت خدمات سخت‌افزاری و محصولات فیزیکی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارت آیتونز کلید محصولات مختلف دیجیتالی اپل برای شماست

حال که این متن را خوانده‌اید می‌دانید که کارت آیتونز به شما چه امکاناتی می‌دهد و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین می‌دانید چه محصولاتی را باید با آن خریداری کنید. می‌توانید موجودی کارت خود را چک کنید و به عبارتی ببینید که در اپل آیدی شما تا چه حدی اعتبار برای خرید محصولات دیجیتالی مختلف از کشور خودتان و یا در کشورهای دیگر به ویژه هنگامی که سفر می‌کنید وجود دارد.

می‌توانید با گیفت کارت آیتونز خود اپلیکیشن‌های پولی مختلفی را خریداری کنید، در خدمات مختلف اشتراکی از جمله Apple News plus و موزیک عضو شوید و یا حتی فضای ذخیره‌سازی iCloud خود را افزایش بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا