بیل گیتسمایکروسافت

جدایی بیل و ملیندا گیتس پس از 27 سال زندگی مشترک

بیل گیتس و همسرش ملیندا با انتشار پیامی‌ در توییتر رسما اعلام کردند که پس از 27 سال زندگی مشترک، تصمیم گرفته‌اند که از هم جدا شوند.

این زوج ثروتمند در طی دو دهه اخیر، تلاش‌های زیادی را برای کمک به ارتقای سلامت جهانی و دسترسی مردم مناطق دورافتاده به خدمات آموزشی انجام داده‌اند و بنیادی بزرگ تحت عنوان «بیل اند ملیندا گیتس» را جهت ارائه خدمات خیرخواهانه به مردم جهان تاسیس کرده‌اند.

همچنین این زوج به همراه وارن بافت، از دیگر چهره‌های ثروتمند در جهان در اقدامی‌مشترک، کمپینی به نام The Giving Pledge را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن از افراد ثروتمند و متمول خواسته می‌شود تا مبالغی را به منظور کمک به اهداف خیرخواهانه در جهان اختصاص دهند.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در پیامی‌توییتر در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از مدت‌ها فکر کردن و تلاش برای حفظ روابطمان، تصمیم گرفتیم تا به ازدواج خود پایان دهیم. در طی 27 سال اخیر، سه فرزند را بزرگ کردیم و سنگ‌ بنای بنیادی را گذاشتیم که دامنه فعالیت آن به سراسر جهان کشیده شده و به مردم کمک می‌کند تا یک زندکی سالم و سودمند داشته باشند.

در بخش دیگری از این توییت آمده است: ما همچنان به این ماموریت اعتقاد داریم و به تلاش‌هایمان در این بنیاد ادامه خواهیم داد. اما به این نتیجه رسیدیم که در مرحله بعدی از زندگیمان، دیگر نمی‌توانیم به عنوان یک زن و شوهر در کنار هم باشیم. همچنین از همه می‌خواهیم که به حریم خصوصی و آرامش خانواده‌مان برای شروع این زندگی جدید احترام بگذارند.

بنیاد متعلق به این زوج نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیل و ملیندا همچنان استراتژی‌ها، اهداف و جهت حرکت این سازمان را تعیین خواهند کرد. جنیفر گیتس، دختر بزرگ بیل و ملیندا نیز با انتشار یک استوری در اینستاگرام عنوان کرد: برهه زمانی سخت و پرچالشی برای تمامی‌اعضای خانواده ما بوده است. من تلاش می‌کنم تا این اتفاق را درک و احساسات خود را کنترل کنم و به دیگر اعضای خانواده نیز توجه داشته باشم.

بیل گیتس در سال 1975، شرکت مایکروسافت را پایه‌گذاری کرد و سرمایه هنگفت خود را از طریق این شرکت به دست آورد. او اکنون چهارمین مرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود و طبق اطلاعات فوربس، میزان سرمایه وی به 124 میلیارد دلار می‌رسد.

گیتس در سال 1987 و پس از آنکه ملیندا فعالیت خود را در شرکت مایکروسافت آغاز کرد، با او آشنا شد و طبق گفته ملیندا، او پس از گذشت چند ماه از به وی پیشنهاد ازدواج داد. بیل گیتس در یک مستند به نام Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates که به زندگی شخصی او می‌پرداخت، عنوان کرد که ملیندا بسیار شبیه به او بود و علاوه بر خوش‌بین بودن به علوم مختلف نیز بسیار علاقه‌مند بود. گیتس ادامه داد که روابط ملیندا با سایر افراد بسیار بهتر از ارتباطات من با دیگران بود.

از سال 2000 میلادی، بنیاد بیل اند ملیندا گیتس بیش از 53.8 میلیارد دلار را برای مبارزه با نابرابری‌ها در جهان هزینه کرد. آوریل گذشته نیز این نهاد تمرکز خود را روی همه‌گیری ویروس کرونا معطوف کرد و در کنار آن به تلاش‌های خود در زمینه از میان برداشتن فقر و ارتقای خدمات آموزشی ادامه داد.

همچنین این بنیاد در ماه مه گذشته از تصمیم خود برای اختصاصی 125 میلیون دلار برای ساخت و توزیع روش‌های برای شناسایی، درمان و همچنین تولید واکسن کرونا خبر داد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا