ایران

تبلیغات نصب اپلکیشن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

نصب اپلیکیشن یکی از فرایندهای مهم در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود که در موبایل مارکتینگ نمود پیدا کرده است. در دنیای امروز که کاربران تلفن‌های همراه بیشتر فعالیت‌های روزمره خود را از طریق اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند، رساندن آنها به مرحله‌ای که به نصب اپلیکیشن مورد نظر اقدام کنند، بسیار حائز اهمیت است.

اگر شما نیز اپلکیشن خاص کسب‌وکارتان را طراحی و تولید کرده‌اید، باید بتوانید به درستی آن را تبلیغ کنید تا در نهایت منجر به نصب آن از سوی کاربران شود. تبلیغات نصب اپلکیشن، فرایندی است که بازاریابان دیجیتال و آژانس‌های تبلیغاتی برعهده می‌گیرند تا کاربران گوشی‌های هوشمند را نسبت به کاربرد و نصب یک اپلیکیشن خاص ترغیب کنند.

رقابت در بازار نصب اپلیکیشن

برای درک اهمیت بازار اپلیکیشن در دنیای امروز و در بین کاربران موبایلی، کافی است نگاهی به اپ‌استورهای معروف دنیا مانند اپ‌استور اپل، گوگل پلی و همتایان ایرانی آنها مثل کافه بازار و مایکت بیندازیم. تعداد اپلکیشن‌های موجود در اپ‌استور گوگل پلی در سال 2020 بیش از  3 میلیون و در اپ‌استور اپل بیش از 2 میلیون بوده است که این اعداد به خوبی نشان می‌دهد که جایگاه اپلیکیشن‌ها در میان کاربران جهانی تلفن‌های هوشمند به خوبی تبیین شده است و مخاطبان امروز، بیش از گذشته به دنبال برنامه‌های کاربردی هستند.

در این بازار رقابتی برای نصب اپلیکیشن، تنها داشتن یک برنامه خوب کافی نیست، بلکه باید بتوانید این اپلکیشن خوب را به درستی معرفی کنید و درست همین جاست که پای تبلیغات موبایلی به میان می‌آید. بهترین رویکرد در این شرایط، تبلیغات نصب اپلکیشن است که باید در فرایند موبایل مارکتینگ و از طریق تبلیغات آنلاین در موبایل به انجام برسد.

بازار رقابتی اپلیکیشن‌ها

انتخاب رسانه درست برای تبلیغات نصب اپلیکیشن

در فرایند تبلیغات برای افزایش نصب اپلیکیشن، ابتدا باید رسانه‌ای را که می‌خواهید اپ مورد نظر را در آن تبلیغ کنید، انتخاب کرده و در گام‌های بعد به معرفی درست آن بپردازید. این روزها کاربران موبایلی حضور فعالی در رسانه‌های اجتماعی دارند و این رسانه‌ها گزینه مناسبی برای این کار خواهند بود. از فیس‌بوک گرفته تا اینستاگرام، توئیتر، پینترست و یوتیوب، مکان‌های خوبی برای تبلیغات نصب اپلکیشن‌ها هستند که با توجه به نوع اپلکیشن مورد نظر خود، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

اپ‌استورها، بازار داغ نصب اپلکیشن

در کنار این رسانه‌ها نباید از اپ‌استورها غافل شوید، جایی که کاربران موبایلی به قصد انتخاب و نصب اپلیکیشن وارد می‌شوند. اپ‌استور گوگل پلی برای کاربران اندروید، اپ‌استور اپل برای کاربران IOS نمونه‌های بارز خارجی هستند و اپ‌استورهای ایرانی مانند مایکت و کافه بازار، نیز بازار مناسبی برای تبلیغات نصب اپلیکیشن به شمار می‌روند. در ادامه چهار نوع تبلیغ نصب اپلکیشن در اپ‌استورها معرفی می‌شوند.

تبلیغات بنری

در کمپین‌های بنری، می‌توانید بنر تبلیغ خود را اپ‌استور قرار دهید تا کاربران با دیدن آن نسبت به کلیک کردن روی آن و نصب اپلیکیشن ترغیب شوند. حداقل مزیت این رویکرد، دریافت یک فعالیت خاص از کاربر است مانند کلیک کردن ، بازدید از مشخصات اپ برای نصب اپلیکیشن و در بهترین حالت نیز نصب اپلیکیشن مورد نظر از سوی کاربران.

تبلیغات پیشنهادی

هنگامی که کاربر در اپ استور، برنامه‌ای را جستجو می‌کند، در صفحه نمایش آن برنامه لیستی از برنامه‌های مشابه نیز به آنها نمایش داده می‌شود. با انتخاب این نوع نمایش تبلیغات، شما می‌توانید تبلیغ اپلیکیشن خود را در لیست برنامه‌های مشابه قرار دهید و بهتر دیده شوید.

همچنین، این نوع از تبلیغات، زمانی که کاربر باکس جستجو را فشار می‌دهد تا کلمه مورد نظر خود برای جستجو را وارد کند، نمایش داده می‌شود. لیست پیشنهادی از اپلیکیشن‌ها در هنگام وارد کردن کلمه کلیدی برای کاربر نمایان می‌شودکه توجه کاربر را به خود جذب می‌کند، و درنتیجه احتمال انتخاب این اپلیکیشن‌هاو اثر بخشی تبلیغات را افزایش می‌دهد.

تبلیغات سرچ ادز

روش سرچ ادز نیز با توجه به کلمات کلیدی مربوط به یک اپلیکیشن در اپ‌استورها کاربرد دارد و باعث می‌شود که اپلیکیشن مورد نظر در صدر جستجوی کاربران دیده شده و در نتیجه، امکان نصب آن از سوی کاربران وجود داشته باشد.

تبلیغات درون برنامه‌ای

تبلیغ برای نصب اپلیکیشن تنها در رسانه‌های اجتماعی یا اپ‌استورها انجام نمی‌شود، بلکه خود این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند محل مناسبی برای این شیوه از تبلیغات باشند. کاربران تلفن‌های همراه، برنامه‌های کاربردی زیادی را روی گوشی خود نصب کرده‌اند که در فرایند بازاریابی موبایلی مفید واقع خواهند شد.

در روش تبلیغات درون برنامه‌ای می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را در داخل اپلیکیشن‌های دیگری که کاربران نصب کرده‌اند تبلیغ کنید. قبل از این کار نیز بهتر است که نسبت به میزان نصب این برنامه‌ها از سوی کاربران تجزیه و تحلیل انجام دهید تا در نهایت بتوانید برنامه‌ای را برای تبلیغات درون اپلیکیشنی خود انتخاب کنید که کاربران بیشتری داشته و از همه مهم‌تر، با محتوای اپلیکیشن شما نیز همسو باشد.

سه نکته کارآمد در تبلیغات نصب اپلکیشن

یکی از بخش‌های تبلیغات آنلاین در موبایل، مربوط به نصب اپلیکیشن است و بازاریابان باید هنگام انجام این رویکرد به برخی نکات توجه داشته باشند تا تبلیغ مورد نظر آنها در نهایت منجر به افزایش نصب اپلیکیشن شود. به این سه نکته توجه کنید:

عنوان و تصویر مناسب از اپلیکیشن

نکته مهمی که در فرایند آماده‌سازی تبلیغات برای نصب اپلیکیشن وجود دارد این است که تبلیغ مورد نظر باید دارای چند بخش باشد: نام اپلیکیشن، تصویر مناسب و گزینه CTA که کاربر از طریق کلیک کردن روی آن بتواند وارد قسمت دانلود و نصب شود.

در انتخاب عکس نیز باید دقت زیادی داشته باشید، زیرا در بسیاری از مواقع کاربران وقتی برای خواندن توضیحات ندارند و اگر عکس اپلیکیشن نظر آنها را به سوی خود جلب کند، نسبت به آن عکس‌العمل نشان خواهند داد.

هدف قرار دادن مخاطبان سفارشی

در فرایند تبلیغ نصب اپلیکیشن، بهتر است در وهله اول مخاطبان سفارشی خود را هدف قرار دهید. مخاطب سفارشی، مخاطبی است که از قبل با برند و اپلیکیشن شما آشنا بوده و به نوعی با رویکردهای تبلیغاتی شما درگیر شده است. این نوع هدف‌گذاری در کمپین‌های نصب اپلیکیشن موبایل از این رو حائز اهمیت است که در صرفه‌جویی هزینه‌ها مؤثر واقع شده و در عین حال، اپلیکیشن شما را به دست مخاطب اصلی آن می‌رساند.

ارائه محتوای باکیفیت به منظور نصب اپلیکیشن در موبایل

محتوا از سه بخش مهم متن، تصویر و ویدئو تشکیل شده است که بالا بردن کیفیت هر سه بخش الزامی است. فراموش نکنید که کاربران قبل از هر چیز ویدئو و تصویری را که برای تبلیغ اپلیکیشن خود ارائه می‌دهید، می‌بینند و به آن توجه می‌کنند، پس مطمئن شوید که:

  • چشم‌نواز بوده و باعث می‌شود کاربر روی آن توقف کند
  • به اپلیکیشن شما مرتبط است
  • کیفیت و وضوح بالایی دارد

اهمیت دادن به دو بخش تصویر و ویدئو در تبلیغات نصب اپلیکیشن، به معنای کم‌ اهمیت جلوه دادن محتوای متنی آن نیست؛ چراکه کاربری که قصد دانلود و نصب اپ شما را داشته باشد، حتما محتوای متنی آن را نیز مطالعه خواهد کرد. تفاوت در اولویت‌بندی آنهاست، به این معنا که ابتدا تصویر یا ویدئو است که نظر کاربر را به سوی خود جلب می‌کند، اما هر سه بخش یعنی عکس، ویدئو و متن باید باکیفیت باشند تا در نهایت منجر به مراجعه به اپ استور برای نصب اپلیکیشن مورد نظر شوند.

تبلیغات نصب اپلیکیشن

 

آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت امکان تبلیغات نصب اپلیکیشن‌ها را در اپ‌استور مایکت به صورت انحصاری ارائه می‌دهد. همچنین از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای در هزاران اپلیکیشن ایرانی و خارجی، امکان نصب اپلیکیشن‌ها را بالاتر می‌برد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا