اپل

فروش ۴۸ میلیارد دلار آیفون توسط اپل در سه ماه

اپل از ثبت درآمد ۸۹.۶ میلیارد دلار در سه ماهه منتهی به ۲۷ مارس ۲۰۲۱ خبر داد.

این آمار و ارقام از افزایش درآمد ۵۴ درصدی این شرکت به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد. در گزارش مالی اپل آمده که از این میزان درآمد، ۴۷.۹ میلیارد دلار مربوط به فروش گوشی‌های آیفون بوده است.

به گفته این شرکت، فروش بالای آیفون ۱۲ و در کنار آن مدل‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۰آر و حتی آیفون SE2 باعث شده تا درآمد این شرکت رشد محسوسی را داشته باشد. این در حالی است که فروش گوشی‌های آیفون اپل در سه ماهه مشابه سال گذشته، برابر با ۲۹ میلیارد دلار بود.

اگرچه اپل جزییات مربوط به میزان فروش هر گوشی را به صورت جداگانه اعلام نکرد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده این میزان فروش مربوط به گوشی آیفون ۱۲ بود. همچنین در گزارش منتشرشده از سوی شرکت ۴۵۱ Research نشان می‌دهد که ۹۹ درصد از خریداران گوشی آیفون ۱۲، از انتخاب و خرید این محصول ابراز رضایت کردند. آن یک درصد نارضایتی هم مربوط به خریداران مدل مینی بوده است.

اپل همچنین در زمینه فروش دستگاه‌های مک در یک بازه زمانی سه ماهه نیز رکورد زد و توانست ۹.۱ میلیارد دلار را از فروش این محصول به دست آورد. تیک کوک، مدیرعامل اپل نیز در این خصوص اعلام کرد که افزایش فروش دستگاه‌های مک به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند M۱ اتفاق افتاده است.

این شرکت قصد دارد تا در ماه‌های پیش رو، محصولات بیشتری را مجهز به این تراشه و همچنین نسل جدید آن تولید و به بازار عرضه کند. میزان درآمد حاصل از بخش خدمات اپل از قبیل آیکلاد، اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس و اپل فیتنس نیز برابر با ۱۶.۹ میلیارد دلار عنوان شده است.

لوکا مائستری، مدیر ارشد مالی اپل درباره این اعداد و ارقام عنوان کرد: از عملکرد خود در سه ماهه منتهی به ماه مارس خوشحالیم چرا که رکوردهای درآمدی جدید را در بخش‌های مختلف ثبت کردیم و رشد دو رق‌می‌را در برخی حوزه‌ها تجربه کردیم.

در ادامه تیم کوک با اشاره به همه‌گیری کرونا که جهان را درگیر خود کرده، عنوان کرد: این سه ماهه نشان داد که چگونه محصولات ما به کاربران در گذراندن این برهه از زمان کمک کردند.

اپل با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده عنوان کرد که این روند رو به رشد در آینده نیز برای این شرکت ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا