تکنولوژی

گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ هواوی منتشر شد

شرکت هواوی گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد عملکرد شرکت در راستای پیش‌بینی‌های قبلی بوده و سوددهی این کمپانی همچنان پابرجاست.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، شرکت هواوی درآمدی معادل ۱۵۲.۲ میلیارد یوآن (۲۳.۴ میلیارد دلار) را به ثبت رسانده است. در این گزارش اعلام شده که تجارت بخش مخابراتی هواوی همچنان رشدی ثابت از خود نشان داده ولی در بخش کسب‌وکار کالاهای مصرفی، میزان درآمد شرکت کاهش پیدا کرده که البته دلیل روشن آن، به فروش رسیدن برند آنر و خروج آن از مجموعه هواوی در نوامبر ۲۰۲۰ است.

در این دوره، میزان سود خالص شرکت نیز ۱۱.۱ درصد گزارش شده که افزایش رشد حاشیه سود ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد. نکته جالب توجه این آمار آن است که هواوی توانسته با مدیریت مناسب منابع خود در شرایط دشوار فعلی، آمار خوبی از خود به جا بگذارد؛ ضمن اینکه هواوی موفق شده است ۶۰۰ میلیون دلار درآمد را نیز تنها با فروش حق امتیاز اختراعات و پتنت‌های خود کسب کند.

در همین زمینه آقای اریک ژو، مدیر چرخشی شرکت هواوی می‌گوید:

سال ۲۰۲۱ یک سال چالش‌برانگیز برای شرکت ماست؛ سالی که می‌تواند شروعی بر شکل‌دهی استراتژی توسعه آینده باشد. ما از مشتریان و شرکایمان به خاطر اعتمادی که به ما داشتند تشکر می‌کنیم. مهم نیست که چه چالش‌هایی روبروی ما قرار می‌گیرند؛ چرا که ما همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهیم تا تجارت با ثبات خود را ادامه دهیم. به مانند همیشه ما بر روی نیازهای مشتریان خود تمرکز می‌کنیم و راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا بر ارزش کسب‌وکارمان بیفزاید.

هواوی طی دوره‌های اخیر در تلاش بوده تا ارزش فعالیت‌های ۵G خود را به فاز عملی برساند. این شرکت به اپراتورهای مخابراتی در سراسر دنیا کمک می‌کند تا شبکه‌های ۵G خود را گسترش داده و بتوانند با ارتقای سطح بهره‌وری خود، نیازهای مشتریان و صنایع را پوشش دهند.

این شرکت همچنان به پیشرفت در زمینه مهندسی نرم‌افزار و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزار ادامه می‌دهد تا به تدریج فعالیت و خدمات ترکیبی خود در این حوزه را نیز گسترش دهد.

گزارش مالی سه‌ماهه اول سال 2021 هواوی منتشر شد

آقای ژو در ادامه صحبت‌های خود ضمن تاکید بر حفظ و تداوم روش‌های کسب درآمد پایدار هواوی اعلام کرد:

مثل همیشه ما در حال تلاش هستیم تا با رفع موانع و فائق آمدن بر چالش‌های بازار، به نوآوری در فناوری و افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه خود ادامه داده و بر این اصل متعهد بمانیم. همچنین به پیشرفت‌های خود در علوم پایه و پیشبرد اهداف در مرزهای فناوری نیز ادامه خواهیم داد.

گزارش مالی هواوی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ بار دیگر نشان می‌دهد این شرکت توانسته محدودیت‌های موجود را به خوبی مدیریت کرده و با توسعه کسب‌وکار خود در حوزه‌های مختلف، بتواند همچنان در مسیر سوددهی باقی بماند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا