تکنولوژی

تنظیمات جدید کیفیت ویدیو به اپلیکیشن یوتیوب اضافه شد

یوتیوب تنظمیات جدید خود را برای کیفیت پخش ویدیوها به نسخه اندروید و آی او اس این اپلییکیشن اضافه کرد. تا امروز یوتیوب لیستی از رزولوشن‌ها را در اختیار کاربران می‌گذاشت و در کنار آن نیز گزینه Auto قرار داشت که به کاربر امکان تنظیم خودکار کیفیت ویدیو بر اساس سرعت اینترنت را می‌داد.

اما حالا در منوی کیفیت ویدیو (quality)، کاربران حالا تنها با ۴ گزینه روبرو هستند: اتوماتیک (Auto)، تصویر با کیفیت بالاتر (Higher picture quality)، حالت صرفه‌جویی دیتا (Data Saver) و همچنین گزینه Advanced.

تنظیمات جدید کیفیت ویدیو به اپلیکیشن یوتیوب اضافه شد

گزینه Auto همچنان مانند گذشته عمل می‌کند اما زمانی که تنظمیات را روی حالت higher picture quality قرار می‌دهید، برنامه از حجم اینترنت بیشتری برای پخش ویدیو استفاده می‌کند. تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که با اینترنت پرسرعت هم حداکثر کیفیت در این حالت همان رزولوشن 720p است.

حالت صرفه جویی دیتا هم همان طور که از اسم آن مشخص شده، برای پخش ویدیو از دیتای کمتری استفاده می‌کند و کیفیت را به 480p کاهش می‌دهد. البته تست‌های انجام شده نشان می‌دهد اگر سرعت اینترنت شما مناسب باشد، روی این گزینه هم ممکن است ویدیو با همان کیفیت 720 پخش شود.

منوی Advanced هم جایی است که شما می‌توانید به رزولوشن‌های مختلف برای پخش ویدیو دسترسی داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که تنظیماتی که در این بخش استفاده می‌کنید تنها روی همان ویدیو اعمال می‌شوند و برای استفاده از آن روی تمامی ویدیوها باید از بخش تنظیمات یوتیوب و گزینه «Video quality preferences» این حالت را فعال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا