گوگل

نگاهی به محصولات مورد انتظار برای کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل


گوگل همه ساله در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به Google I/O از محصولات جدید و متنوعی رونمایی می‌کند. از گوشی‌های سری پیکسل گرفته تا نمایشگر نست ‌هاب مکس و سرویس گوگل دوبپلکس که هر کدام جذابیت‌ها و طرفداران خاص به خود را دارند.

در سال گذشته، شرایط همه‌گیری گرونا باعث شد تا اهالی مانتین ویو، این رویداد را لغو کنند. اما امسال این کنفرانس برگزار می‌شود و از علاقه‌مندان به محصولات این غول فناوری به صورت مجازی میزبانی خواهد شد.

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل کی برگزار می‌شود؟

کنفرانس توسعه دهندگان امسال گوگل بین روزهای 18 تا 20 مه برگزار خواهد شد و تمامی‌ افراد می‌توانند در آن شرکت کنند. در واقع، علاقه‌مندان می‌بایست ابتدا در وب‌سایت Google I/O ثبت‌نام کنند تا بتوانند در این رویداد حضور داشته باشند.

چگونه می‌توان این رویداد را به صورت زنده و اینترنتی مشاهده کرد؟

گوگل اعلام کرد که کنفرانس امسال را به صورت زنده در یوتیوب استریم خواهد کرد. برای مشاهده این رویداد، باید از طریق کانال Google YouTube اقدام کرد تا در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت قرار گرفت.

این کنفرانس چگونه برگزار می‌شود؟

گوگل امسال قصد دارد تا این کنفرانس را به صورت مجازی برگزار کند. با این حال، هنوز فرمت دقیق برگزاری این رویداد مشخص نشده است. طبق گفته گوگل، مراسم Consumer and Developr با تمرکز روی اخبار شرکت و محصولات برگزار خواهد شد که برای عموم قابل مشاهده است.

خوشبختانه گوگل این امکان را نیز برای طرفداران خود فراهم کرده تا در صورت از دست دادن بخشی از مراسم، بتوانند آن را بعدا مشاهده کنند. جلسات فنی یا همان Technical Sessions نیز روی رونمایی‌های محصولات و نحوه استفاده کاربران از قابلیت‌های جدید معرفی‌شده، متمرکز خواهد بود. روز مشخصی برای این رویدادها اعلام نشده و قرار است در خلال روزهای کنفرانس، برگزار شود.

کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل

همچنی ورک‌شاپ‌ها و جلسات پرسش و پاسخ (Ask Me Anything) نیز به صورت تعاملی برگزار خواهد شد. برای شرکت در این جلسات، می‌بایست از قبل وقت گرفت. هر کدام از ورک‌شاپ‌ها توسط یک مسئول، مدیریت خواهد شد اما کاربران در جلسات Ask Me Anything، این شانس را خواهند داشت تا سوالات خود را در خصوص محصولات گوگل از کارشناسان بپرسند. گوگل همچنین فروم‌هایی را نیز در قالب Meetups در نظر گرفته که شرکت در آن نیازمند ثبت‌نام و رزرو از قبل است.

امکان دیگر در این رویداد، Interactive Sandboxes نام دارد که به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد تا با محصولات و قابلیت‌های جدید گوگل کار کنند که این امر از طریق یک تجربه مجازی محقق خواهد شد. اما اگر به دنبال تجربه انفرادی‌ و شخصی هستید، می‌توانید از Codelabs و Learning Pathways برای آشنایی با فناوری‌های جدید گوگل استفاده کنید.

چه محصولاتی در Google I/O 2021 معرفی می‌شود؟

محصولات متنوعی برای این کنفران پیش‌بینی شده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اندروید 12

اگرچه بدیهی است که گوگل نسخه نهایی اندروید 12 را در کفرانس توسعه دهندگان خود عرضه نمی‌کند، اما این شرکت همواره از فرصت پیش‌آمده در کنفرانس توسعه دهندگان برای معرفی و نمایش قابلیت‌های جدید نسخه جدید این سیستم عامل محوب بهره می‌گیرد.

در حال حاضر، اندروید 12 در مرحله پیش‌نمایش توسعه دهنده قرار دارد و زمان عرضه رسمی‌آن، بستگی به زمان عرضه اولین نسخه بتای این سیستم عامل دارد. طبق آخرین شنیده‌ها، عرضه اندروید 12 احتمالا در ماه سپتامبر برای دارندگان گوشی‌های اندروید آغاز خواهد شد.

کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل

گوگل پیکسل باد جدید

هرگاه خبری از برگزاری رویدادی مهم منتشر شود، شایعات مرتبط با محصولاتی همچون ایربادهای وایرلس بیش از همه به گوش می‌رسد. حال با نزدیک شدن به کنفرانس Google I/O در سال 2021، شنیده‌ها از رونمایی نسل جدید گوگل پیکسل باد خبر می‌دهند.

چندی پیش، تصویری از پکسل باد با رنگ زیتونی در فضای وب منتشر شد که تاکنون از چنین رنگی برای این محصول استفاده نشده بود. طبق آخرین گزارش‌ها، گوگل احتمالا ساخت و عرضه مدل جدیدی از این محصول را در سر دارد و گفته می‌شود که با قیمتی ارزان‌تر نسبت به مدل‌های موجود وارد بازار خواهد شد. نام این محصول، Pixel Buds A پیش‌بینی شده که حرف A نشان‌دهنده پایین‌رده و قیمت مناسب آن است.

کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل

گوگل پیکسل 5a

گوگل سابقه خوبی در عرضه نسخه‌های مقرون‌ به‌صرفه‌ای از گوشی‌های پرچمدار خود دارد که از جمله این مدل‌ها می‌توان به پیکسل 3a و پیکسل 4a اشاره کرد. در حال حاضر، گوشی پیکسل 5 پرچمدار گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند را به دوش می‌کشد و مدل پیکسل 4a 5G نیز اخیرا وارد بازار شده است.

حال انتظار می‌رود که این شرکت برای رونمایی از نسخه‌ ارزان‌قیمتی تحت عنوان پیکسل 5a روی صحنه بیاید. شنیده‌ها از عرضه این گوشی در اواخر سال جاری میلادی خبر می‌دهند.

بروزرسانی‌هایی برای اپلیکیشن‌های گوگل

عرضه آپدیت‌های جدید برای اپلیکیشن‌های گوگل، همواره بخشی از مراسم توسعه دهندگان اپل بوده است. احتمالا امسال نیز گوگل ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به منظور بالابردن امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران معرفی کند.

از جمله تغییرات مورد انتظار می‌توان به عرضه بروزرسانی‌هایی برای گوگل ترنسلیت اشاره کرد که احتمالا قادر به پشتیبانی از زبان‌های جدید و همچنین ترجمه همزمان خواهد بود. عرضه آپدیت‌هایی برای اپلیکیشن‌های اصلی گوگل در کنار تمرکز روی اندروید آتو، احتمالا بخش دیگری از این رویداد خواهد بود.

ارتقای گوگل اسیستنت

دریافت یک بروزرسانی جدید و مهم برای گوگل اسیستنت بسیار محتمل است. در این رویداد احتمالا خبرهای تازه‌ای در خصوص قابلیت‌های جدید این دستیار صوتی و همچنین ارتقای ویژگی تشخیص صدا و سازگاری بیشتر با دستگاه‌های مختلف اعلام خواهد شد.

شاید گوگل روش‌های‌های جدیدی را نیز برای کنترل بهتر وسایل هوشمند خانگی توسط این دستیار صوتی پرطرفدار معرفی کند. عرضه گوگل اسیستنت برای کاربران بیشتری در سراسر جهان نیز از دیگر موارد مورد انتظار در این رویداد است.

کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل

محصولات سخت‌افزاری جدید نست

اگرچه گوگل در معرفی محصولات جدید سخت‌افزاری بسیار کُند عمل ‌می‌کند، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در کنفرانس توسعه دهندگان ماه مه این شرکت، شاهد معرفی یک محصول هوشمند جدید خواهیم بود. البته هنوز اطلاعات دقیقی از این محصول و یا مشخصات آن در دست نیست و باید منتظر ماند و دید که در روزهای آتی چه اطلاعاتی از این محصول به بیرون درز خواهد کرد.

تراشه Whitechapel

طبق آخرین شنیده‌ها، گوگل در حال کار روی یک تراشه اختصاصی با اسم رمز Whitechapel است. تراشه‌ای که قرار است جای تراشه‌های ساخت شرکت کوالکام را که سال‌هاست در دل گوشی‌ها و دیگر محصولات هوشمند این شرکت به کار ‌می‌روند، بگیرد.
کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل

فیت بیت و پلتفرم Wear OS

گوگل اگرچه مالک فیت بیت شده اما هنوز نتوانسته تکانی به این کسب‌وکار بدهد و انتظارات را برآورده کند. از سویی دیگر، پلتفرم Wear OS نیز اگرچه همچنان در بسیاری از دستگاه‌ها به کار ‌می‌رود، اما دیگر پویا و به‌روز نیست.

حال به نظر ‌می‌رسد که کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سال 2021، بهترین فرصت برای این شرکت باشد تا از یک محصول جدید فیت بیت مجهز به سیستم عامل Wear OS رونمایی کند.

کنفرانس توسعه دهندگان 2021 گوگل

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا