تکنولوژیفضا

پرواز هلیکوپتر Ingenuity ناسا در سیاره مریخ + ویدیو

چندی پیش هلیکوپتر Ingenuity ناسا روی سیاره سرخ نشت و اکنون اولین ویدیو از پرواز این هلیکوپتر توسط مریخ‌نورد Perseverance ثبت و به زمین مخابره شد.

ویدیوی مروبط به این لحظه تاریخی توسط آزمایشگاه پیش‎‌رانش جت (JPL) ناسا در توییتر منتشر شد. این ویدیو نشان می‌دهد که هلیکوپتر Ingenuity توانسته برای مدت زمان 39 ثانیه تا ارتفاع 3 متری سطح سیاره مریخ به هوا بلند شود.

این برای اولین بار است که یک دستاورد بشری که از زمین هدایت می‌شود، توانسته در سیاره‌ای دیگر به پرواز درآید. این ویدیو توسط دوربین مریخ‌نورد Perseverance با فاصله کانونی 34 میلیمتری و با سرعت 6.7 فریم بر ثانیه ثبت شده است.

به گفته ناسا، ویدیو جدید و با زوم کامل 110 میلیمتری به همراه تصاویری از دوربین 13 مگاپیکسلی هلیکوپتر  Ingenuity طی چند روز آینده منتشر خواهد شد. پرواز این هلیکوپتر در سیاه سرخ در حالی اتفاق افتاد که این تلاش در مراحل قبلی به دلیل بروز مشکل و نیاز به نصب مجدد نرم‌‍‌افزار کنترل پرواز به تعویق افتاده بود.

برخلاف مریخ نورد Perseverance، این هلیکوپتر ناسا به منظور اکتشافات و تحقیقات روی این سیاه طراحی نشده و تجهیزات تحقیقاتی روی آن نصب نشده و تنها برای آزمایش امکان پرواز به این سیاره فرستاده شده است. به گفته ناسا طی هفته‌های آینده، تست پروازهای بیشتری را از سوی Ingenuity در مریخ شاهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا