مایکروسافت

مقایسه مایکروسافت سرفیس لپتاپ 4 و سرفیس لپتاپ 3

مایکروسافت به تازکی از نسل جدید لپتاپ‌‌های خود تحت عنوان سرفیس لپتاپ 4 رونمایی کرد. محصولی که قرار است جایگزین مدل قبلی یعنی سرفیس لپتاپ 3 در بازار شود.

اگرچه این دو محصول از لحاظ ظاهری، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما تمایز میان دو لپتاپ در مشخصات فنی و برخی قابلیت‌‌هاست که ‌‌می‌تواند هر کاربری را به خرید سرفیس لپتاپ 4 ترغیب کند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به این محصول جدید و تفاوت‌‌های آن با سرفیس لپتاپ 3.

قیمت

از آنجایی که قیمت برای اغلب کاربران، فاکتوری مهم محسوب ‌‌می‌شود، ابتدا به آن ‌‌می‌پردازیم. از لحاظ ارزش خرید، ‌‌می‌توان گفت که سرفیس لپتاپ 4، بسیار بیشتر از پولی که پرداخت ‌‌می‌کنید، ‌‌می‌ارزد. اگرچه سرفیس لپتاپ 3 هم گزینه خوبی است اما به پای مدل جدی ن‌‌می‌رسد.

نسخه پایه سرفیس لپتاپ 4 با قیمت 1000 دلار عرضه ‌‌می‌شود که مشخصاتی چون نمایشگر 13.5 اینچی، پردازنده AMD Ryzen 5 4680U، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی اس‌اس‌دی را در خود جای داده است.

برای مقایسه، بد نیست بدانید که مدل پایه سرفیس لپتاپ 3 با مشخصاتی چون پردازنده Core i5-1135G7، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی وارد بازار شد.

مایکروسافت سرفیس لپتاپ 4 در برابر سرفیس لپتاپ 3

نسخه پیشرفته‌تر سرفیس لپتاپ 4 نیز که به رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی مجهز شده، با قیمت 1299 دلار عرضه ‌‌می‌شود. البته مدل مجهز به رم 32 گیگابایتی نیز قابل خرید است که تنها با پردازنده‌‌های پیشرفته اینتل عرضه ‌‌می‌شوند.

عملکرد

بزرگ‌ترین تفاوت میان سرفیس لپتاپ 3 و سرفیس لپتاپ 4 در مشخصات فنی و عملکرد آن‌‌ها نهفته است. مایکروسافت امسال از پردازنده‌‌های جدید AMD در سرفیس لپتاپ 4 استفاده کرده که از برتری محسوسی نسبت به پردازنده‌‌های سال قبل بهره ‌‌می‌برد.

محصول 2021 مایکروسافت در دو نسخه مجهز به تراشه‌‌های Ryzen 5 وRyzen 7 Surface Edition 4000 مبتنی بر معماری Zen-2 عرضه ‌‌می‌شود. در مدل‌‌های مجهز به تراشه‌‌های اینتل نیز شاهد به‌کارگیری تراشه‌‌های نسل یازدهم Tiger Lake و تراشه‌‌های گرافیکی جدید یکپارچه Iris Xe هستیم.

مایکروسافت سرفیس لپتاپ 4 در برابر سرفیس لپتاپ 3

نکته مهم دیگر اینکه امسال گزینه‌‌های بیشتری پیش روی کاربران قرار داد و ‌‌می‌توانند سرفیس لپتاپ 4 را مجهز به پردازنده‌‌های اینتل یا AMD خریداری کنند. مایکروسافت در زمان رونمایی این محصول، اعلام کرد که به لطف تراشه‌‌های جدید، خیال کاربر از اجرای بی‌دردسر انواع دستورات و مدیریت همزمان چند کار در یک زمان، راحت خواهد بود. به گفته این شرکت، قدرت گرافیکی در پردازنده‌‌های جدی ارتقای یافته و ‌‌می‌تواند نرم‌افزارهای گرافیکی را بهتر از قبل اجرا کرد.

طراحی

از لحاظ ظاهری، تفاوت چندانی را ن‌‌می‌توان بین سرفیس لپتاپ 3 و سرفیس لپتاپ 4 یافت. هر دو مدل از طراحی فلزی بهره ‌‌می‌برند که البته نسخه مجهز به پوشش پارچه‌ای آلکانترا نیز عرضه ‌‌می‌شود. مدل 15 اینچی تنها با شاسی فلزی و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به فروش ‌‌می‌رسد. همچنین، مدل پایه سرفیس لپتاپ 4 با رنگ نقره‌ای آلکانترا نیز قابل خرید است.

اندازه نمایشگر نیز در مدل امسال و سال قبل تغییر نکرده است. در مدل کوچک‌تر از یک نمایشگر 13.5 اینچی مجهز به رزولوشن 2256 در 1504 و تراکم پیکسل 201ppi استفاده شده و مدل بزرگ‌تر به نمایشگر 15 اینچی با رزولوشن 2496 در 1664 مجهز شده است.

مایکروسافت سرفیس لپتاپ 4 در برابر سرفیس لپتاپ 3

همه این مدل‌‌ها به قلم سرفیس پن مجهزند و از نسبت ابعاد 3:2 بهره ‌‌می‌برند. کیبورد این لپتاپ‌‌ها نیز در طی سال‌‌های اخیر تغییر نکرده و دقت ترک‌پد نیز همانند آنچه در سرفیس لپتاپ 3 مشاهده شد، بسیار بالا عنوان شده است. اسپیکرهای دستگاه نیز در زیر کیبورد تغبیه‌ شده‌اند.

باتری

مایکروسافت در خلال رونمایی از سرفیس لپتاپ 4 اعلام کرد که تغییراتی را به منظور ارتقای طول عمر باتری این محصول اعمال کرده است. به گفته این شرکت، سرفیس لپتاپ 4 توانست در سبک‌ترین تست‌‌ها، با یک بار شارژ تا 19 ساعت روشن بماند. این عدد در مقایسه با مدت زمان 11.5 ساعته اعلام‌شده برای سرفیس لپتاپ 3، نشان‌دهنده ارتقای قابل توجه عملکرد باتری دارد.

مایکروسافت سرفیس لپتاپ 4 در برابر سرفیس لپتاپ 3

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا