تکنولوژی

رونمایی از ربات «استرچ» بوستون داینامیکس+ ویدیو

بوستون داینامیکس اخیرا از یک ربات جدید به نام استرچ (Strech) رونمایی کرد که می‌تواند در انبار کالاها به حرکت در آید و جعبه‌ها را جابجا کند.

این ربات چندکاره قادر است به لطف بازوهای قدرتمند و قدرت مانور بالای خود به یکی از پرکارترین نیروها در انبارها تبدیل شود. به گفته بوستون داینامیکس، استرچ به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن بارها و جعبه‌ها را از سکوها خالی و یا آن‌ها در محلی مشخص مرتب کند.

در واقع، استرچ را باید اولین ربات تجاری برای استفاده در انبارها و مراکز توزیع دانست که قادر است در تمامی‌جهات حرکت کند و به لطف گیرنده‌های هوشمند و بازوهای سبکی که از آن بهره می‌برد، می‌تواند انواع محصولات را بلند کند.

در این ربات از فناوری بینش کامپیوتری استفاده شده که با کمک آن می‌تواند جعبه‌ها را ببیند و از هم تمییز دهد. بوستون داینامیکس می‌گوید ربات استرچ با ورود خود به انبارها، کارهای سخت و دشوار برای نیروی کار انسانی را بر عهده خواهد گرفت و بدین ترتیب، از بروز اتفاقات و حوادث پیش‌بینی نشده در انبارها پیشگیری می‌کند.

این شرکت معتقد است که با توجه به شرایط این روزهای جهان و همچنین تمایل بیشتر کاربران به خریدهای آنلاین، وجود چنین ربات‌هایی در انبارها بسیار ضروری است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا