تکنولوژی

رباتی که شما را به خرید شکلات ترغیب می‌کند

اخیرا محققان شرکت Savioke با همکاری پژوهشگران مرکز Mars Wrigley موفق به طراحی ربات جدید شده‌اند که می‌تواند در فروشگاه‌ها‌ حرکت و خریداران را به خرید محصولاتی که با خود حمل می‌کند، ترغیب کند.

این ربات که تحت عنوان Smiley نیز شناخته می‌شود، به سنسورهای متعددی مجهز شده و صاحبان فروشگاه‌ها‌، انواع مختلف شکلات را درون قفسه‌ها‌ی تعبیه‌شده روی آن قرار می‌دهند. سپس، این ربات در تمامی‌بخش‌ها‌ی فروشگاه‌ها‌ به دنبال خریداران به حرکت در آید و آن‌ها‌ به انتخاب و خرید شکلات‌ها‌ ترغیب می‌کند.

روی بدنه این ربات، سنسورهای متعددی تعبیه شده که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به حسگر لیدار اشاره کرد. این سنسورها می‌توانند موانع را شناسایی کرده تا ربات به آن‌ها‌ برخورد نکند. همچنین از این حسگرها برای شناسایی افراد نیز استفاده می‌شود.

در حال حاضر، ربات Smiley در فروشگاه ShopRite نیویورک آمریکا که از راهروهای بزرگی بهره می‌برد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته شرکت سازنده، این ربات به سنسورهایی نیز برای گردآوری اطلاعات مربوط به خریداران مجهز شده که می‌تواند مسیرهای حرکت و به طور کل، عادت‌ها‌ی خرید آن‌ها‌ را ردیابی کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا