اپل

آیفون آینده اپل با درگاه USB-C عرضه نمی‌شود

به نظر می‌رسد که آرزوی طرفداران آیفون برای عرضه آیفونی مجهز به درگاه USB-C هرگز محقق نخواهد شد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل اخیرا اعلام کرد که این شرکت هیچ تصمیمی‌برای عرضه آیفونی مجهز به درگاه  USB-C در آینده نزدیک ندارد. این ادعا درحالی مطرح شد که در طی ماه‌های اخیر، بسیاری از منابع خبری از تصمیم این شرکت برای استفاده از سنسور تاچ آیدی در دکمه پاور آیفون‌های جدید خبر دادند و اعلام کردند که خبری از این درگاه نخواهد بود.

مینگ-چی کو در این رابطه گفت که استفاده از درگاه USB-C برای کسب‌وکار برنامه MFi این شرکت سودآوری ندارد و از آنجایی که میزان مقاومت آن در برابر نفوذ اب به نسبت درگاه لایتنینگ و مگ‌سیف کمتر است، بعید به نظر می‌رسد که این درگاه به گوشی‌های آیفون راه یابد.

این کارشناس دنیای فناوری بر این باور است که اپل به جای درگاه USB-C، مستقیما تولید آیفون‌های بدون درگاه یا همان پورتلس را در دستور کار قرار خواهد داد. این یعنی، ارتباطات این گوشی‌ها به صورت کاملا وایرلس انجام و فناوری مگ‌سیف نیز برای شارژ دستگاه استفاده خواهد شد.

به اعتقاد کو، استفاده از مگ‌سیف می‌تواند هر دو نگرانی مطرح شده از سوی این تحلیلگر را برطرف کند؛ بدین معنی که مگ‌سیف هم در برابر نفوذ آب از مقاومت بیشتری برخوردار است و هم مشکلی را در خصوص لایسنس‌ها به وجود نخواهد آورد.

با این حال، کو اعتقاد دارد که اکوسیستم مگ‌سیف اپل هنوز به نقطه مطلوب  و مدنظر مدیران اپل نرسیده و فعلا نمی‌توان از آن به عنوان تنها ابزار شارژ گوشی‌ها و دیگر محصولات این شرکت در نظر گرفت. از این رو، شاید تا چند سال آینده همچنان شاهد استفاده از درگاه لایتنینگ پورت در محصولات اپل باشیم.

این تحلیلگر در ادامه به شایعات پیرامون استفاده از سنسور تاچ آیدی در دل دکمه پاور آیفون‌های جدید اشاره و عنوان کرد که فعلا هیچ زمان مشخصی را نمی‌توان برای استفاده از قابلیت مذکور در گوشی‌های جدید مشخص و  تعیین کرد.

چندی پیش نیز بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت که اپل در حال تست و ارزیابی حسگر اثر انگشتی در دل نمایشگر است تا بتواند از این فناوری در نسل جدید گوشی‌های آیفون استفاده کند.

نوشته های مشابه

‫133 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا