تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

ویژگی‌های جدید به تلگرام اضافه شد

تلگرام به‌تازگی با عرضه یک بروزرسانی جدید، قابلیت‌های متنوعی چون حذف خودکار پیام‌ها، لینک‌های موقت برای دعوت به گروه‌ها و گروه‌هایی با اعضای نامحدود را به اپلیکیشن خود اضافه کرد.

به لطف سیاست‌های جدید واتساپ و عدم اطلاع‌رسانی دقیق از سوی این شرکت، بسیاری از کاربران از واتساپ به اپلیکیشکن‌هایی چون سیگنال و تلگرام مهاجرت کردند. این افزایش تعداد کاربران در طی هفته‌های اخیر، سبب شد تا تلگرام دست به کار شود و بسیاری از قابلیت‌هایی که تاکنون در این پلتفرم وجود نداشتند، به آن اضافه کند.

در واقع، تلگرام سعی کرد تا بیش از پیش تمرکز خود را روی ارتقای ویژگی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران معطوف کند. ساعاتی پیش نیز این شرکت، بروزرسانی جدیدی را عرضه کرد و از اضافه شدن قابلیت‌های جدید خبر داد.

یکی از این ویژگی‌ها، حذف خودکار پیام‌هاست. البته این ویژگی پیشتر در چت‌های Secret در اختیار کاربران قرار داشت اما اکنون تمامی‌کاربران اندروید و آی او اس در تمامی‌صفحات چت خود می‌توانند به قابلیت پیام‌های حذف شونده به صورت خودکار دسترسی داشته باشند.

بر اساس این قابلیت، کاربران می‌توانند مشخص کنند که بعد از گذشت ۲۴ ساعت یا هفت روز بعد از ارسال، پیام‌ها به صورت خودکار حذف شوند. به گفته تلگرام، پیام‌هایی که قبل از فعال شدن این ویژگی، ارسال شده باشند، حذف نخواهند شد. این ویژگی در برخی از اپلیکیشن‌های رقیب تلگرام همچون واتساپ و سیگنال نیز وجود دارد.

ویژگی‌های جدید به تلگرام اضافه شد

تلگرام همچنین تغییراتی را در گروه‌های خود اعمال کرد که می‌تواند تجربه گپ‌وگفت صوتی و چیزی مشابه با آنچه کاربران در اپلیکیشن‌هایی چون کلاب‌هاوس به آن دسترسی داشتند، برایشان فراهم کند. قابلیت Broadcast Groups نیز این اجازه به کاربران می‌دهد تا اعضای نامحدودی را در گروه‌های خود داشته باشند. امکان برقراری چت‌های صوتی نیز در Broadcast Groups برای تمامی‌کاربران فراهم شده است.

تلگرام همچنین قابلیت دیگری را به پلتفرم خود اضافه کرده که بر اساس آن، کاربران می‌توانند لینک‌های موقت دعوت به گروه را ایجاد کنند تا بعد از گذشت زمانی مشخص، منقضی شوند. با این ویژگی، ادمین‌های گروه‌ها می‌توانند ورود افراد به گروه‌ها را بهتر مدیریت کنند.

ویژگی‌های جدید به تلگرام اضافه شد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا