تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

در صورت قبول نکردن قوانین جدید واتساپ، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

واتساپ به تازگی جزییاتی را در خصوص سیاست‌های جدید این پلتفرم پیام‌رسان که قرار است 15 ماه مه (25 اردیبهشت) اجرایی شود، ارائه و توضیح داد که در صورت عدم موافقت کاربران با این تغییرات، چه اتفاقی خواهد افتاد.

طبق گزارش وب‌سایت TechCrunch، واتساپ طی هفته‌های آتی به تدریج ارسال پیام به کاربرانی که هنوز اعمال تغییرات جدید را نپذریرفته‌اند، آغاز خواهد کرد. برای این افراد، پیامی‌با مضمون اینکه برای استفاده از تمامی‌قابلیت‌های واتساپ از تاریخ مذکور، می‌بایست با این تغییرات جدید موافقت کنید.

در ادامه این پیام آمده که اگر همچنان کاربران این تغییرات را قبول نکنند، برای مدت کوتاهی می‌توانند همچنان تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنند، اما قادر به ارسال و یا مشاهده پیام‌های دریافتی خود در این اپلیکیشن نخواهند بود.

واتساپ رسما اعلام کرد که در صورت عدم پذیرش قوانین جدید، تنها چند هفته امکان استفاده از این اپلیکیشن برای کاربران فراهم خواهد بود. همچنین این شرکت در خصوص اکانت‌های غیرفعال نیز گفت که بعد از 120 روز غیرفعال بودن، این اکانت‌ها به صورت خودکار حذف خواهند شد.

تقریبا یک ماه پیش بود که واتساپ از اعمال سیاست‌های جدید حریم خصوصی در این پلتفرم خبر داد و اعلام کرد که از این پس، اطلاعات کاربران واتساپ با پلتفرم فیسبوک ادغام خواهد شد. اما طبق اطلاعات جدیدی که واتساپ برای تشریح این سیاست‌ها ارائه داده، پیام‌های خصوصی میان کاربران همچنان به صورت رمزنگاری شده ردوبدل خواهد شد و تغییری در ارسال پیام به کسب‌وکارها نیز به وجود نخواهد آمد.

اما اطلاعات در پیام‌های مرتبط با کسب‌وکار در سرورهای فیسبوک ذخیره خواهند شد و از آن‌ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این یعنی، روال ارسال و دریافت پیام‌های خصوصی کاربران به دوستان و اعضای خانواده‌شان همانند سابق ادامه خواد داشت.

سوءبرداشت‌ها از شرایطی که ممکن است بعد از 15 مه برای کاربران واتساپ به وجود آید، موجی از نگرانی‌ها  و انتقادها از این پلتفرم را به دنبال داشت به طوری که بسیاری از کاربران، به استفاده از اپلیکیشن‌های رقیب همانند تلگرام و سیگنال روی آوردند.

واتساپ نیز برای جلوگیری از تداوم مهاجرت کاربران خود به این دو اپلیکیشن، توضیحات مربوط به سیاست‌ها و تغییرات جدید را در قالب استاتوس ارائه و برای کاربران نمایش می‌داد.

واتساپ در قالب استاتوس به کاربران خود یادآور شد که این تغییرات، منجر به اشتراک‌گذری اطلاعات موجود در چت‌ها و یا پروفایل آن‌ها با فیسبوک نخواهد شد. بلکه این سیاست‌ها شامل اکانت‌هایی خواهد شد که از قابلیت بیزینس چت و برای کسب‌وکارهای خود استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا