گوناگون

آیا میدانید کدام مدل آجیل در دنیا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

می‌دانید محبوب‌ترین انواع آجیل در دنیا کدام‌ها هستند؟ آیا می‌دانید مردم سراسر جهان بیش از همه کدام یکی از دانه‌ها و آجیل‌ها را در جیب‌شان می‌ریزند و می‌خورند؟ قاعدتا خیلی از آن‌ها را ما هم می‌شناسیم و مصرف می‌کنیم (مثل بادام زمینی که سالهاست یکی از پرمصرف‌ترین انواع آجیل در دنیا است)؛ اما بعضی دیگر برای ما شناخته‌شده نیستند (شاید برای آن‌ها هم چنین باشد). اگر مطالعه پیرامون رفتار و عادت‌های خوراکی مردم دنیا برایتان جالب است و احیانا بدتان نیاید که بدانید مردم دنیا چه نوع آجیل و مغزهای مقوی را بیشتر مصرف می‌کنند، این مقاله می‌تواند خواندنی باشد.

ما سعی کردیم درباره خاستگاه و پیشینه‌ی آجیل‌های محبوب و مشهور در فرهنگ‌های غذایی مختلف مردم دنیا صحبت کنیم. در ادامه همچنین از آجیل‌های آشنا و محبوب در ایران خودمان هم خواهیم گفت. اگر بعد از خواندن این مقاله، هوس خرید آجیل به سرتان زد، سری هم به آجیل فروشی آنلاین حاجی بادومی بزنید؛ ما به عنوان تخصصی‌ترین فروشگاه انواع آجیل و خشکبار تلاش می‌کنیم بهترین کیفیت و محصولات را روانه‌ی خانه‌های مشتریان عزیزمان کنیم.

رتبه اول محبوب‌ترین انواع آجیل در دنیا: بادام زمینی – پرمصرف‌ترین و خواستنی‌ترین!

خرید بادام زمینی

گفتیم که بادام زمینی اولین جایگاه را در میان محبوب‌ترین انواع آجیل را از آن خود کرده و چندین سال هم هست که به این صدرنشینی عادت کرده است. حضرتش قصد ندارد به این راحتی، جایگاه خود را به رقبا واگذار کند. قیمت مناسب، طعم همه پسند و پوست‌گیری نسبتا ساده باعث شده بادام زمینی در زمره‌ی پرمصرف‌های آجیلی و مغز در سبد غذایی مردم قرار بگیرد. همه جوره خوشمزه است: چه آن را بو بدهید، چه طعم‎‌دار کنید.

خارجی‌ها در پخت خیلی از غذاها هم از آن استفاده می‌کنند. اصلا اگر غذا را هم کنار بگذاریم، واقعیت این است که جهان بدون بادام‌زمینی جای چندان جالبی به نظر نمی‌رسد: اگرچه طعم نوستالژیک شکلات معمولا با برخاسته از طعم فندق است، اما استفاده از آن در شکلات‌های صبحانه، کره‌های طبیعی، شیرینی‌جات، شکلات، قهوه، اسموتی و شیک باعث شده تا گستره‌ی وسیعی از طعم‌های دلنشین مدنظر ما به این عضو از خانواده آجیل وابسته شده باشد.

 رتبه دوم محبوب‌ترین انواع آجیل در دنیا: بادام هندی – گران قیمت و سرشار از ویتامین‌‌های اساسی

در خیلی‌ از نظرسنجی‌ها بادام هندی را در رتبه‎‌بندی محبوب‌ترین انواع آجیل در رتبه چهارم قرار می‌دهند؛ ولی این به نظر ما واقعا کم‌لطفی است. انگلیسی‌زبان‌ها به این دانه cashew می‌گویند. در زبان فارسی به این دلیل به آن بادام هندی می‌گوییم که هند با تولید بیش از ۲۵ درصد از کل حجم محصول تولیدی در جهان، بزرگترین تولیدکننده آن است.

در مقاله‌ی وبلاگ حاجی بادومی تنها به این دلیل بادام هندی را در رتبه اول قرار نداده‌ایم، که خیلی با انواع دیگر آجیل‌ کنار نمی‌آید و خوشمزه نمی‌شود. همچنین تم طعم بادام هندی، چه از نوع خام چه از نوع بوداده در ذائقه عموم مردم بهترین نیست. به این معنی که نمی‌توانیم اکثریت قاطع نظرات مردم دنیا را بر خوشمزه‌ترین بودن آن جمع کنیم. اگرچه طرفداران تیفوسی بادام هندی آنرا بهترین نوع آجیل در دنیا بشناسند، اما بواسطه چرب بودن و نیز خاص‌تر بودن تم طعم بادام هندی، رتبه دوم با اقتدار به آن اختصاص پیدا کرده است.

خرید بادام هندی

با اینکه خواص بی‌انتهایی دارد و برای پیشگیری از وقوع اغلب بیماری‌های قلبی و عروقی حکم داروی بی‌بدیل را دارد؛ اما در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد. قیمت نجومی بادام هندی را که کنار بگذاریم، از جوش‌های سنگینی که چربی این آجیل در اقصی نقاط بدن پدید می‌آورد، نباید غافل شد. مخصوصا آنکه مهمانی قریب الوقوعی در پیش داشته باشید!

رتبه سوم محبوب‌ترین انواع آجیل در دنیا: بادام – خیلی تلخ خیلی شیرین!

خب قول می‌دهیم این آخرین نوع بادامی باشد که در لیست محبوب‌ترین انواع آجیل می‌آوریم. ولی باور کنید تقصیر ما نیست که خانواده آقای بادام انقدر متنوع، خوشمزه و همه فن‌حریف است. بادام با آن مزه نمکی‌اش، همیشه در جیب مادربزرگهایمان در کنار نخودچی و کشمکش پیدا می‌شد. می‌گویند اگر بخواهید یک نفر را شکنجه بدهید به او بادام کال بدهید. گاهی آنقدر تلخ و بدمزه است که طرف در جا مُقُر می‌آید! ولی از آن سو بادام بو داده بافت ترد‌تر و طعم شیرین‌تری دارد.

شاهکار بادام درختی این است که با غذاها و خوردنی‌های دیگر با کمال فروتنی مخلوط می‌شود و نتیجه فوق‌العاده‌ای هم پدید می‌آورد. یک لحظه لذت خوردن حلوای تر با مزه دلنشین خلال بادام را تصور کنید. خواستنی نیست؟ بادام بواسطه خواص بی‌نظیری که برای پوست و مو دارد، بیش از پیش مورد استفاده و تجویز کارشناسان تغذیه قرار گرفته، و حتی انواع تلخ آنرا از حیث سلامتی و مقوی بودن بیشتر تایید می‌کنند. تولید این عضو از خانواده آجیل در دنیا بسیار زیاد است و مصرف آن نیز در برخی از کشورها گاهی رتبه اول یا دوم پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین عضو از خانواده آجیل را به خود اختصاص می‌دهد.

خرید اینترنتی انواع آجیل – فروشگاه حاجی بادومی

امیدواریم که متن پیش رو برایتان مفید بوده باشد. متن کامل این مقاله در وبلاگ حاجی بادومی منتشر شده و در صورت تمایل به مطالعه آن می‌توانید سری به بخش مقالات فروشگاه ما بزنید. ما تلاش کرده‌ایم تا با تکمیل ویترین محصولاتمان در آستانه سال نو آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیزمان باشیم. برای خرید آجیل اعلاء با قیمت عمده فروشی بازار، نیازی به رفت و آمد در محیط پرتردد بازار نیست. کافی است سری به فروشگاه زده و به صورت اینترنتی اقلام شب عید خود را خریداری نمایید. بزودی میزبان شما عزیزان خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. یکی دیگر از روش های حمل نقل مجید امداد خودروبر راور می باشد کاربردهای خودروبر راور حمل خودروهای تصادفی می باشد گاهی پیش می آید که تصادف خودرو امداد خواه به حدی شدید باشد که قادر به جابه جایی نباشد و راهی جز استفاده از خودرور نداشته باشد در چنین شرایطی خدمات خودروبر راور آماده ارائه خدمات به شما امداد خواه عزیز است

  2. باطری ساز سیار در تهران از پر تقاضا ترین خدمات سعادت امداد می باشد در خیابان های شلوغ و پر ترافیک تهران برای همه ما پیش آمده است که باتری خودرومان شارژ تمام کند یا باطری خودرو خراب شود از آنجایی برق مورد نیاز خودرو را باطری تامین می کند . خدمات باطری ساز سیار در تهران جز خدمات ضروری هر امداد خودرویی است در همین راستا ما در سعادت امداد این خدمات را به صورت سیار و شبانه روزی به شما امداد خواه عزیز ارائه می دهد.

  3. مجید امداد یکی از امداد خودروهای واقع در کرمان است که به شهرهای اطراف کرمان نیز خدمات ارائه می دهد . یکی از خدماتی که کرمان مجید امداد به شهر زرند ارائه می دهد. یدک کش و چرخگیز در زرند است . برای رانندگانی که در زرند یا اطراف کرمان اتومبیلشان دچار سانحه شده باشد یا خودرویشان قادر به حرکت نباشد باید از خدمات یدک کش چرخگیز زرند ، مجموعه مجید امداد بهره بگیرند. تیم مجرب ما در سریع ترین زمان به یاری شما خواهند آمد. خدمات یدک کش چرخگیر در زرند برای جابه جایی خودروهای ایرانی وخارجی و لوکس و انواع خودروها با وزن های مختلف به تمام نقاط زرند و کرمان و بندرعباس به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان می باشد .

  4. طبق نظر پزشکان اطفال مصرف پستانک و یا شیشه شیر پس از سه یا چهار سالگی، می‌تواند روند رویش دندان‌ های شیری و فک کودک را با مشکلاتی مواجه سازد ودر بعضی موارد عوارض آن به حدی برسد که در پنج تا هفت سالگی کودک مجبور به مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال برای ارتودنسی دندان و جراحی فک شد.

  5. جهت اقدام برای طلاق توافقی بایستی دادخواست مربوط به آن تنظیم و به دادگاه ارائه شود که افراد عادی با توجه به عدم آشنایی با قوانین مربوط به طلاق ممکن است این دادخواست را به صورت ناقص و یا به اشتباه تنظیم کنند که ین امر موجب طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده خواهد شد لذا بهترین وکیل طلاق توافقی در شیراز با تسلطی که بر قوانین مربوطه دارد بهترین دادخواست را تنظیم و ارائه می دهد.

  6. تاریخچه پیدایش رشته دندانپزشکی و اولین اقدامات در زمینه آن، به هفت هزار سال پیش از میلاد باز می‌ گردد که مربوط به کشور چین و فرانسه می باشد. در کشور ما ایران نیز از سالیان دور تا کنون برای رفع دندان درد، از داروهای گیاهی استفاده می کردند تا اینکه در سال ۱۳۰۷ نخستین مدرسه دندانپزشکی در ایران تاسیس گردید. دندانپزشکی تخصصی از صد ها رشته پزشکی می باشد که به درمان و رفع مشکلات موجود در زمینه دهان و دندان می پردازد. به کمک این علم می توان بیماری های مختلف دندان را در ابتدایی ترین مراحل شناسایی کرده و مانع از پیشروی آن و آسیب وارد کردن به دهان شد.

  7. روزانه افراد بسیار زیادی در تهران هستند که با مشکلات دهان و دندان مواجه می شوند، که این مشکلات هم باعث درد و تورم می شود ،هم باعث اختلال در گوارش شده و هم باعث پایین آمدن اعتماد به نفس می شود. از این رو می خواهیم بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی کنیم تا در هنگام بروز مشکلات دهان و دندان، به راحتی و با خیالی آسوده به این مراکز مراجعه کنید. یکی از دلایلی که افراد برای درمان مشکلات دندانی و دهانی خود به کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه می کنند موضوع هزینه است. زیرا هزینه کلینیک دندانپزشکی در تهران کم تر از هزینه مطب های خصوصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا