تکنولوژی

مودم ۱۰ گیگابیتی 5G‌ کوالکام در آیفون‌های جدید به کار خواهد رفت

کوالکام از مودم ۵G خود رونمایی کرد. اسنپدراگون X۶۵ جدید سرعت انتقال داده را به ۱۰ گیگابیت در ثانیه می‌رساند و مصرف باتری را نیز کاهش می‌دهد.

در بیانیه منتشر شده روز سه شنبه، سازنده این تراشه مستقیما شااره نکرده که این مودم مختص محصولات اپل است یا خیر، اما از آنجایی که آیفون ۱۲ از مودم Snapdragon X۵۵ Qualcomm برای 5G استفاده می‌کند و همچنین دو شرکت توافق‌نامه تهیه چیپست چند ساله با یک‌دیگر دارند، این اتفاق خیلی هم بعید نیست.

 

X55 حداکثر سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد و X۶۵ افزایش سرعت ۳۳.۳ درصدی را به همراه خواهد داشت.

مشخصات Snapdragon X۶۵

مودم جدید G5 از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند که هر دو مورد نیاز هستند چون برای استفاده از 5G از طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها استفاده می‌شود. باند زیر ۶ گیگاهرتز در بین دیوارها عملکرد بهتری دارد و از طرفی mmWave به طور قابل توجهی سریع‌تر است.

کوالکام، مودم X۶۵ را بر پایه صرفه جویی در مصرف انرژی ساخته است و نوید «دوام باتری تمام روز» را داده ‌است.  همچنین شرکت ادعا کرده که این تراشه باعث می‌شود مودم گرمای کمتری تولید کند.

مودم ۵G برای آیفون۲۰۲۱؟

سازندگان موبایل هم‌اکنون می‌توانند برای آزمایش از اسنپدراگون X۶۵ استفاده‌کنند و کوالکام پیش بینی کرده‌است تا اواخر سال ۲۰۲۱ از این تراشه در موبایل‌ها استفاده ‌شود. احتمالا اپل نیز از این تراشه در آیفون 13 خود استفاده خواهد کرد.

مترجم: الهه دمیرچی

نوشته های مشابه

‫211 دیدگاه ها

  1. Aviator Spribe казино играть без риска
    Добро пожаловать в захватывающий мир авиаторов! Aviator – это увлекательная игра, которая позволит вам окунуться в атмосферу боевых действий на небе. Необычные графика и захватывающий сюжет сделают ваше путешествие по воздуху неповторимым.
    Aviator Spribe играть на доллары

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا