ایرانویروس کرونا

صف‌های طولانی، نتیجه اجبار ارائه کد ملی برای شارژ کارت مترو

اجبار ارائه کد ملی برای شارژ کارت بلیت‌های اعتباری از ۲۱ بهمن در تمامی ایستگاه‌های مترو و اطلاع‌رسانی نامناسب، باعث تجمع گسترده و صف‌های طولانی در محیط‌های سربسته و شلوغ شده و در ادامه اعتراض بسیاری از مسافران را به همراه داشته است.

این اتفاق در حالی رخ داده که به گفته مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور جلوگیری از ورود افراد بیمار به سامانه حمل و نقل ریلی در تمامی ایستگاه‌های خطوط متروی تهران و حومه، مردم باید کارت‌های قدیمی خود را عوض کرده و با تهیه کارت‌های جدید از باجه و پس از احراز هویت که پس از ثبت کارت ملی انجام می‌شود، کارت‌های خود را شارژ کنند.

ارائه کد ملی برای اولین شارژ کارت بلیت‌های اعتباری که قبلا تهیه شده اجباری است و بعد از آن با توجه به اینکه مشخصات فردی که از کارت استفاده می‌کند در سامانه ثبت می‌شود، نیاز به ارائه کد ملی نخواهد بود.

همچنین دستگاه‌هایی که برای شارژ کارت‌های بلیت در ایستگاه‌ها نصب شده‌اند، هنگام شارژ کارت‌های قدیمی خطا می‌دهند و باید برای دریافت این کارت‌ها به باجه‌ها رجوع کرد که همین موضوع دلیل عمده ایجاد صف‌های طولانی در محیط مترو است.

طبق دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، اتباع خارجی و مهاجرین هم از نیمه اول اسفندماه سال‌جاری فقط در صورت ارائه کد اتباع خارجی یا کارت اقامت می‌توانند بلیت تهیه کنند.

گفتنی است که از آذر ماه سال جاری، استعلام الکترونیکی وضعیت مبتلایان به کرونا برای مسافران هوایی، ریلی و زمینی داخل کشور و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اجباری شده است و در این شیوه استعلام بر اساس پارامترهای ورودی از جمله کدملی و تاریخ سفر، نتیجه وضعیت ابتلای فرد به کرونا در تاریخ ارسال شده، مشخص می‌شود. چنانچه نتیجه استعلام الکترونیکی بر اساس تاریخ سفر وی ممنوع باشد از فروش بلیت تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دهد، ممانعت خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا