تکنولوژی

جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، در حین بازی گلف رویت شد

جک ما، بنیان‌گذار گروه شرکت‌‌های علی بابا و Ant Group و یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در حین بازی گلف در جزیره ‌‌هاینان چین رویت شد.

چند ماهی است که اختلافاتی میان بنیان‌گذار علی بابا و نهادهای قانونگذار در چین به وجود آمده و همین مسئله باعث شده تا جک ما ترجیح دهد که در انظار عمو‌می‌ظاهر نشود. اما اخیرا منابع آگاه به بلومبرگ از مشاهده وی در جزیره‌‌ هاینان چین خبر دادند و اعلام کردند که او را در زمین بازی گلف Sun Valley Golf Resort این جزیره مشاهده کردند.

رویت جک ما در حالی خبرساز شده که بیش از دو ماه بود که خبری از این چهره تاثیرگذار در دنیای فناوری نبود. طبق آخرین گزارش‌‌ها، اختلافات میان کسب‌وکار تحت مدیریت او و حزب کمونیست چین از پنجم ژانویه سال جاری میلادی قوت گرفت و در پی این اتفاق، جک ما نیز ترجیح داد در انظار عمو‌می‌ظاهر نشود.

منبعی که این اطلاعات را در اختیار بلومبرگ قرار داد، از جک ما به عنوان یک گلف‌باز تازه‌کار یاد کرد. آخرین باری که بنیان‌گذار علی بابا مشاهده شد به 20 ژانویه بر‌می‌گردد، جایی که او طی یک کنفرانس ویدیویی با در 100 معلم شاغل در مناطق دورافتاده چین، گفت‌وگو کرد.

جک ما از سال گذشته، انتقادهایی را به رگولاتورهای چینی وارد و اعلام کرد قانون‌‌هایی که در چین اعمال ‌می‌شود، به ضرر شرکت‌‌های نوآور است. طولی نکشید که در ماه دسامبر، دولت چینی شکایتی را مطرح و شرکت علی بابا را به اقدامات انحصارطلبانه در بازار متهم کرد. همچنین قوانین مالی سفت‌وسخت‎‌تری نیز علیه این شرکت اعمال شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا