استارتاپایران

اطلاعات کاربران پونیشا لو رفت

پونیشا: معذرت می‌خواهیم

روز گذشته پونیشا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بخشی از اطلاعات کاربران این پلتفرم نشت پیدا کرده است. این بیانیه پس از اطلاع‌رسانی تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر افشای اطلاعات پونیشا توسط این پلتفرم منتشر شده است.

پونیشا با انتشار بیانیه ضمن تایید لو رفتن اطلاعات از آن‌ها عذرخواهی کرد. در این بیانیه آمده است که برخی از اطلاعات پروفایل کاربران از جمله نام، نام‌خانوادگی، شماره موبایل و مواردی مرتبط با اطلاعات عمومی آن‌ها جزو اطلاعات لو رفته است. پونیشا پلتفرمی است که متخصصان جویای پروژه را به کارفرمایان متصل می‌کند.

در بیانیه پونیشا همچنین آمده است:

«امروز از طریق شبکه‌های مجازی و پیام‌های دوستان‌مان متوجه شدیم که متاسفانه اطلاعاتی از کاربران پونیشا نشت پیدا کرده است و در بررسی‌های اولیه متوجه شدیم که این اطلاعات مربوط به بخشی از پروفایل برخی از کاربران است، اطلاعاتی از جمله نام، نام‌خانوادگی، شماره موبایل و مواردی مرتبط با اطلاعات عمومی پروفایل کاربران.

قبل از هرچیزی باید تاکید کنیم که عمیقا بابت رخ دادن این مساله متاسفیم و این دزدی از کاربران پونیشا که بدون شک بخش بسیار مهم و بزرگی از تیم و کسب‌وکار پونیشا را تشکیل می‌دهند، یکی از ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقات دوران فعالیت پونیشا محسوب می‌شود.

تیم فنی ما به محض اطلاع از این موضوع، مساله را از ابعاد مختلف بررسی کردند و درنهایت با توجه به فرمت اطلاعات، مشخص شد که این نشت از یکی از صفحات و یا Endpoint های وبسایت رخ داده و خوشبختانه دسترسی مستقیم به بانک اطلاعاتی و ذخیره اطلاعات کاربران رخ نداده است.

البته که پیگیری ما و تیم فنی پونیشا به اتمام نرسیده و به صورت تمام وقت در حال بررسی این مورد هستیم و به تمام کاربران اطمینان می‌دهیم به محض پیدا کردن جزئیات جدید از این مساله حتما بصورت عمومی اطلاع‌رسانی انجام خواهیم داد.

بدون شک مسئولیت این اتفاق ناراحت‌کننده بر دوش تیم پونیشاست و بابت رخ دادن این مساله بسیار متاسفیم. امنیت اطلاعات کاربران پونیشا همواره جزو مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های کاری ما قرار دارد و همیشه این جایگاه را خواهد داشت.»

پونیشا اعلام کرد که پیگیری تیم فنی‌ و امنیتی آن درباره این موضوع به پایان نرسیده و به صورت تمام وقت در حال بررسی این نفوذ هستند: «به تمام کاربران اطمینان می‌دهیم به محض پیدا کردن جزئیات جدید از این مساله حتما بصورت عمومی اطلاع‌رسانی انجام خواهیم داد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا