ارز دیجیتالتکنولوژی

دسترسی پلیس به کیف پول بیت کوین یک هکر با بیش از 60 میلیون دلار پول

تقریبا دو سال از دستگیری مردی که به طور پنهانی نرم‌افزار ماینینگ را روی کامپیوتر سایر افراد نصب می‌کرد، می‌گذرد اما هنوز مقامات آلمانی نتوانستند به آنچه او در طی این سال‌ها به دست آورده، دسترسی پیدا کنند.

اگرچه آلمانی‌ها به درایوی که کیف پول بیت کوین این شخص در آن جای دارد، دسترسی پیدا کرده‌اند اما این شخص هنوز کلید رمزنگاری برای ورود به این کیف پول را در اختیار مقامات آلمانی قرار نداده است. گفته می‌شود در این  کیف پول حدود 1700 بیت کوین به ارزش تقریبی 64.7 میلیون دلار وجود دارد.

رمز خصوصی بیت کوین، یک شماره 256 بیتی است که حدس زدن و پیدا کردن آن به روش‌هایی مختلف، تقریبا غیرمممکن است. مقامات آلمانی نیز بارها سعی کردند تا قفل این کیف پول را باز کنند، اما تاکنون موفق به این امر نشده‌اند و به نظر می‌رسد که این هکر به این زودی‌ها قصد تسیلم و ارائه اطلاعات ندارد.

این وضعیت نشان‌دهنده عدم کنترل و دسترسی به رمزارزهاست. جایی که دیگر دولت‌ها نمی‌توانند از بانک‌ها و موسسات بخواهند تا پول‌های یک شخص را مسدود کرده و یا به حساب‌های مشخص انتقال دهند. سختی دسترسی به این حساب‌ها در مواقعی که کاربر از کیف پول‌های ارائه شده توسط Coinbase استفاده می‌کند، دوچندان می‌شود.

با این حال، اگر قانون دستور دهد این شرکت می‌تواند رمز عبور را در اختیار مراجع قانونی قرار دهد. اما در این پرونده، شخص مورد نظر اطلاعات مربوط به رمز ارز را در یک قطعه جانبی خصوصی همانند فلش درایو ذخیره کرده که در این حالت، رمز به طور کامل پنهان می‌شود.

به همین دلیل است که برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا پول‌های خود را به جای بانک‌ها و موسسات مختلف، به صورت ارزهای دیجیتال و در محیطی که دیگر کنترلی از سوی دولت‌ها روی آن‌ها نیست، ذخیره کنند. البته سوی دیگر ماجرا اینجاست که اگر مشکل و یا کلاهبرداری نیز در این فضا صورت بگیرد، دیگر نمی‌توان از طریق مراجع قانونی آن را پیگیری کرد چرا که کنترلی بر این بستر وجود ندارد.

حتی در برخی از مواقع هم پیش آمده که افراد رمز دسترسی به بیت کوین‌های خود را فراموش کرده‌اند و در نتیجه، میلیون‌ها دلار دارایی خود را از دست داده‌اند.

طبق پیش‌بینی‌های مقامات آلمانی، حدوحد 20 درصد از این بیت کوین‌ها با ارزش 18.5 میلیون دلار در کیف پول‌هایی غیرقابل دسترسی وجود دارند. بدین معنی که حافظه ذخیره‌سازی در اختیار آن‌ها قرار دارد و این متهم و یا حتی دیگر هکرها قادر به نفوذ به آن نیستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا