استارتاپایران

رایچت ظهر امروز مورد حمله قرار گرفت

رایچت، پلتفرم گفت‌وگوی آنلاین و ارتباط مشتریان مورد حمله هکرها قرار گرفت. مدیرعامل رایچت ضمن تایید این خبر گفت که این پلتفرم از ظهر امروز با مشکلات فنی روبرو شد و پس از ساعتی تیم فنی آن‌ها متوجه هک شدن آن شده‌اند. اما جزییاتی در این باره منتشر نشده است.

در بیانیه که از سمت رایجت منتشر شده است؛ بروز یک مشکل فنی باعث دسترسی غیر مجاز به پایگاه داده رایچت شده است، اما گفته شده است که هنوز هیچ دیتایی از این پلتفرم به بیرون درز پیدا نکرده است و از کاربران خواسته شده است که برای امنیت بیشتر پسورد خود را تغییر بدهند.

در ادامه این بیانیه را می‌خوانید:

«دوستان عزیز بروز یک مشکل فنی باعث دسترسی غیر مجاز به پایگاه داده رایچت شده است. حفظ امنیت و حریم خصوصی شما برای ما بسیار مهم است. دیتا در رایچت به شکل رمزنگاری شده نگهداری میشود اما به جهت اطمینان بیشتر از شماخواهش می‌کنیم که پسورد خودتون رو تغییر بدید. نکته دیگر اینکه اگر در حین مکالمه اطلاعات مهمی مانند رمز عبور برای مشتریان خود ارسال کردین لطفا رمز عبور آن‌ها را تغییر بدید. ما به زودی اطلاعات کامل‌تری رو از روند کارهای انجام شده منتشر می‌کنیم.»

این خبر توسط باب دیاچنکو، هکر کلاه سفید و محقق امنیتی اعلام شد. او پیش از این خبر هک شدن تعدادی کاربر ایرانی در تلگرام را اعلام کرده بود. او در توییتر خود نوشته است که کل دیتابیس رایچت، از جمله ۲۶۷ میلیون حساب کاربری به همراه نام، ایمیل، پسورد، متادیتا و چت‌های رمزگذاری شده افشا شده است.

مدیرعامل رایجت در پیگیری‌های آی‌تی ایران گفت که تیم فنی آن‌ها در حال بررسی بیشتر است و به زودی خبرهای تکمیلی را اعلام می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام
      همه ایرانی ها اینجوری نیستند.
      ممکنه که امنیت سیستم ها بالا باشه ولی هکر ها فوق فوق حرفه ای باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا