تکنولوژیمتا

استفاده فیسبوک از استاتوس واتساپ برای ترغیب کاربران به ماندن در پلتفرم

سیاست‌های جدید حریم خصوصی واتساپ، برای این شرکت بسیار گران تمام شد و علی‌رغم توضیحات واتساپ برای رفع سوءتفاهم‌ها، بسیاری از کاربران این پلتفرم را ترک و به برنامه‌های مشابهی همچون سیگنال و تلگرام مهاجرت کردند.

حال این شرکت برای جلوگیری از مهاجرت بیشتر کاربران، پیام‌هایی در قابلیت «استاتوس» اپلیکیشن واتساپ منتشر کرد تا توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهد و بر تهعد خود به حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید کند.

در پیام استاتوس واتساپ آمده است: اطلاعات غلط و گیج‌کننده زیادی در خصوص بروزرسانی جدیدمان شکل گرفته است. ما می‌خواهیم به افراد کمک کنیم تا به حقایقی مربوط به نحوه حفاظت واتساپ از حریم شخصی و امنیت کاربران پی ببرند. برای این منظور، آپدیت‌هایی را به قسمت استاتوس اضافه می‌کنیم تا افراد، اطلاعات دقیق را مستقیما از واتساپ دریافت کنند. آپدیت نخست استاتوس ما بر این موضوع تاکید می‌کند که واتساپ و یا فیسبوک نمی‌توانند به پیام‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند چرا که این پیام‌ها از طریق روش رمزنگاری end-to-end محافظت می‌شوند.

واتساپ قصد دارد تا از طریق این پیام‌ها، سوءتفاهام‌هایی که در رابطه با تغییرات جدید این پلتفرم را برطرف کند. آپدیتی که واتساپ از اعمال آن در پلتفرم خود خبر داده بود، به منظور کمک به صاحبان کسب‌وکارها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان طراحی شده بود و از آن‌ها می‌خواست تا اطلاعات خود را فیسبوک به اشتراک بگذارند.

اما از آنجایی که فیسبوک، سابقه چندان روشنی در حفاظت از اطلاعات کاربران ندارد و نتوانسته اعتماد مخاطب را جلب کند، انتقال اطلاعات شخصی به این پلتفرم برای کاربران قابل قبول نیست و تمایلی به این کار ندارند. با این حال، در پی مهاجرت حجم زیادی از کاربرن به اپلیکیشن‌های رقیب، واتساپ زمان آغاز این تغییرات را به تعویق انداخت تا جزییات بیشتری را در این زمینه ارائه دهد و کاربران را از اهداف این تصمیم خود آگاه کند.

این شرکت همچنین با انتشار بیانیه‌ای نوشت که در تغییرات جدید، خللی در نحوه پیام‌رسانی میان کاربران با دوستان یا اعضای خانواده‌شان به وجود نخواهد آمد. واتساپ بر تعهدات خود نسبت به حفاظت از حریم شخصی کاربران تاکید کرد و مدعی شد که در طی هفته‌های پیش رو و با ارائه جزییات بیشتر، سوءتفاهم‌ها برطرف خواهد شد.

اما در این بین، دو اپلیکیشن تلگرام و سیگنال بیشترین سود را از تغییرات جدید واتساپ بردند. بدین معنی که کاربران زیادی به این دو پلتفرم پیوستند و به محبوبیتی بیشتر از قبل دست یافتند. اخیرا تلگرام نیز با ارائه قابلیت انتقال تاریخچه جت‌های واتساپ به اپلیکیشن خود، راه را برای مهاجرت بیشتری کاربران به اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام هموارتر کرد.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا