اپل

آیفون 13 با این پنج تغییر جدید عرضه می‌شود

چند هفته‌ای از عرضه آیفون ۱۲ می‌گذرد و بسیاری از کاربران در اقصی نقاط جهان، توانسته‌اند لذت کار با این دستگاه را تجربه کنند.

اما اکنون باید پرونده این گوشی را مختومه دانست و به سراغ دستاورد جدید مهندسان اپل یعنی آیفون ۱۳ برویم که قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی رونمایی و به بازار عرضه شود. اگر اخبار آی‌تی ایران را دنبال کرده باشید، کم و بیش با اخبار یا بهتر بگوییم شایعات مربوط به ویژگی‌های این گوشی جدید برخورد کرده‌اید.

محصولی که گفته می‌شود با تغییرات و تفاوت‌هایی در طراحی عرضه خواهد شد و می‌تواند باری دیگر طرفداران این برند محبوب در جهان را غافلگیر کند. از این رو، در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به پنج ویژگی مورد انتظار در خصوص آیفون 13.

  • طراحی بدون درگاه

اگرچه در طی هفته‌های اخیر، چندی منبع خبری از تصمیم احتمالی اپل برای حذف درگاه از آیفون ۱۳ خبر داده‌اند، اما طرفداران اپل حتما به خاطر دارند که از سال ۲۰۱۹ تاکنون، شایعات مربوط به عرضه آیفونی کاملا وایرلس در فضای وب به چشم می‌خورد.

با این حال، اپل در آیفون ۱۲، قابلیت شارژ وایرلس مگ سیف را اضافه کرد و نشان داد که می‌توان با حذف درگاه، از طریق ارتباط وایرلس نیز دستگاه را شارژ کند. اما سوالات و ابهاماتی نیز در این زمینه وجود دارد که هنوز پاسخی به آن‌ها داده نشده است.

اما شاید بتوان گفت که خبر خوب در اینجا، این است که حتی اگر این شایعه به واقعیت هم تبدیل شود، تمامی‌مدل‌ها بدون درگاه یا پورت نخواهند بود و تنها مدل‌های پرو با این طراحی عرضه خواهند شد.

آیفون 13 احتمالا با این پنج تغییر جدید عرضه ‌می‌شود

  • بازگشت تاچ آیدی

از میان قابلیت‌هایی که احتمال بازگشت آن‌ها به آیفون وجود دارد، تاچ آیدی بیشترین شانس را دارد. اگرچه بهتر بود که این قابلیت در سال گذشته به آیفون‌ها اپل بازمی‌گشت تا کاربران می‌توانستند در شرایطی که ماسک بر صورت دارند، از آن برای بازگشایی قفل دستگاه خود استفاده می‌کردند.

مینگ-چی کو نیز از جمله تحلیلگرانی است که از بازگشت تاچ آیدی خبر داده است. به گفته او، اپل امسال با حفظ فیس آیدی، تاچ آیدی را نیز به آیفون ۱۳ اضافه خواهد کرد. طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده و با توجه به افشاگری خبرنگار بلومبرگ، این قابلیت در نمایشگر آیفون ۲۰۲۱ تعبیه خواهد شد.

همانطور که می‌دانید اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، حسگر اثر انگشت را به زیر نمایشگر منتقل کرده‌اند. گلکسی اس۲۱ یکی از این گوشی‌هاست که قابلیت مذکور در آن به خوبی عمل می‌کند و در شرایط این روزهای جهان، بسیار مفید و کاربردی واقع شده است.

البته این احتمال نیز وجود دارد که اپل بخواهد سنت‌شکنی کند و تاچ آیدی را به دکمه پاور گوشی منتقل کند. کاری که پیشتر مهندسان این شرکت در آیپد ایر ۲۰۲۰ انجام داده‌اند.

آیفون 13 احتمالا با این پنج تغییر جدید عرضه ‌می‌شود

  • ناچ باریک‌تر

شنیده‌ها حاکی از آن است که در شکل ظاهری آیفون ۲۰۲۱، تغییرات محسوسی رخ نخواهد داد. بدین معنی که احتمالا اپل از همان طراحی فلت یا صاف استفاده خواهد کرد. اما اگر با نگاهی دقیق‌تر به آیفون ۱۰، آیفون۱۰اس و آیفون ۱۱ بیندازیم، متوجه تغییراتی در ناچ این گوشی خواهیم شد.

این یعنی، اپل هر ساله تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا از ناچ باریک‌تری در نسل جدید گوشی‌های آیفون خود استفاده کند. تغییری که قطعا مورد استقبال طرفداران گوشی‌های آیفون قرار خواهد گرفت.

آیفون 13 احتمالا با این پنج تغییر جدید عرضه ‌می‌شود

  •  نمایشگر پروموشن

اگرچه شایعات در این زمینه بسیار است، اما به نظر می‌رسد که دیگر زمان آن رسیده تا شاهد استفاده از نمایشگرهای پروموشن (ProMotion) در نسل جدید گوشی‌های آیفون باشیم. این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که به دستگاه اجازه می‌دهد با توجه به محتوای در حال پخش، میزان نرخ رفرش را تعیین کند.

این یعنی، ممکن است در مواقعی نرخ رفرش به ۱۲۰ هرتز برسد و یا به ۶۰ هرتز و حتی کمتر کاهش یابد. بدین ترتیب، در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی خواهد شد. البته انتظار می‌رفت که اپل از این فناوری در گوشی‌های آیفون ۱۲ استفاده کند، اما با توجه به مشکلاتی که احتمال داشت برای باتری این دستگاه‌ها به وجود بیاورد، توسعه آن به سال بعد موکول شد. البته برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که این ویژگی صرفا در مدل‌های پرو استفاده خواهد شد.

آیفون 13 احتمالا با این پنج تغییر جدید عرضه ‌می‌شود

  • تولید چهار مدل آیفون 13

همانند آیفون ۱۲، خانواده آیفون ۱۳ نیز چهار عضو خواهد داشت. بدین مع‌می‌که دو مدل معمولی و دو مدل پرو به دست خریداران خواهد رسید. گفته می‌شود که قیمت این گوشی‌ها نیز با مدل‌های سال قبل تفاوتی نخواهند داشت.

آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که هر چهار مدل به اسکنر لیدار مجهز خواهند بود. در خصوص زمان رونمایی نیز باید گفت که بعید به نظر می‌رسد که اپل ماه دیگری را به غیر از سپتامبر انتخاب کند.

آیفون 13 احتمالا با این پنج تغییر جدید عرضه ‌می‌شود

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا