تکنولوژی

آیفون 12 ارزان‌تر از آیفون 11 ؟

در هفته جاری، کاهش قیمت ارز باعث شد تا قیمت موبایل در یک سقوط آزاد چندین میلیون تومان نوسان داشته باشد. بررسی‌ها از وضعیت بازار نشان می‌دهد قیمت‌های موبایل با برندهای مختلف به کمترین حد در چند ماه اخیر رسیده است.

با اینکه قیمت‌های متعددی برای گوشی‌ها در بازار وجود دارد. اما این سقوط قیمت به آیفون هم رسید و در حال حاضر آیفون ۱۲ پرومکس ۲۵۶ را می‌توانید با چند میلیون تومان ارزان‌تر از آیفون ۱۱ پرومکس ۲۵۶ از بازار تهیه کرد. برای مثال گوشی موبایل گوشی موبایل آیفون ۱۱ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایت که در هفته‌های پیش ۴۶ میلیون در بازار به فروش می‌رسیده است در حال حاضر قیمت آن ۴۱ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. این در حالی است که گوشی موبایل اپل آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایت که در هفته گذشته ۵۸ تا ۶۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شد، در حال حاضر ۳۹ میلیون تومان معامله می‌شود. یعنی آیفون ۱۲ پرومکس را می‌توان با اختلاف یک تا دو میلیون تومان از آیفون ۱۱ پرومکس ارزان‌تر خرید.

آیا الان زمان مناسبی برای خرید گوشی است؟ شاید افت قیمت‌ها زمان مناسبی برای افرادی باشد که نیاز به گوشی هوشمند دارند اما محسن بهنامی یک کارشناس بازار کامپیوتر در گفت‌وگو با آی‌تی ایران می‌گوید که با کاهش قیمت‌ها تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده است. به گفته او احتمال می‌رود که مردم منتظر پایین‌تر آمدن بیشتر قیمت‌ها هستند.

 

 

 

اگر می‌خواهید دلایل تغییرات قیمتی در بازار موبایل را از زبان کارشناسان بازار بشنوید این پادکست را گوش بدهید:

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا