اپل

آیفون ۱۳ به حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر مجهز خواهد بود؟

گزارش‌ها حاکی از تلاش مهندسان اپل برای تعبیه حسگر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش نسل جدید گوشی‌های آیفون ۱۳ است.

بلومبرگ در این باره نوشت که ویژگی مذکور احتمالا همراه با گوشی آیفون ۱۳ معرفی خواهد شد و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آیفون‌های اپل از طریق رمز عبور یا فیس آیدی آنلاک می‌شوند که البته نسل دوم آیفون SE و مدل‌های قدیمی‌تر از تاچ آیدی برای این منظور بهره می‌برند.

در گوشی‌های اندرویدی نیز اغلب از این روش‌ها برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌شود. با این حال، این روزها و با توجه به شرایطی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک به وجود آمده، حسگر اثر انگشت می‌تواند در مقایسه با قیس آیدی کاربردی‌تر باشد؛ چراکه برای تشخیص چهره، افراد حتما می‌بایست ماسک را از روی صورت خود بردارند یا آن را به پایین صورت خود بکشند که این مسئله نمی‌تواند چندان خوشایند کاربران باشد.

در این گزارش آمده که اضافه شدن حسگر اثر انگشت به نمایشگر به منزله حذف فیس آیدی نخواهد بود و اپل همچنان هر دو روش را در این گوشی حفظ خواهد کرد. از دیگر تغییراتی که برای نسل جدید آیفون ۱۳ پیش‌بینی شده، می‌توان به حذف درگاه لایتنینگ و استفاده از فناوری وایرلس برای شارژ گوشی است.

ویژگی مورد انتظار دیگر برای آیفون‌های جدید، استفاده از نمایشگری با قابلیت تاشدن است. آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که مهندسان اپل در حال کار روی این مدل از آیفون هستند تا بتوانند همانند رقبای خود چون هواوی، سامسونگ و… محصولی را در این کلاس وارد بازار کنند.

 

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا