تکنولوژی

اینتل، تولید تراشه‌های خود را برون‌سپاری می‌کند

اوضاع این روزهای اینتل، تعریف چندانی ندارد و به نظر می‌رسد که این شرکت با سامسونگ و TSMC وارد مذاکره شده تا تولید بخشی از تراشه‌های خود را به این دو شرکت بسپارد.

بلومبرگ با انتشار گزارشی در این خصوص، نوشت که این تصمیم اینتل در حالی اتخاذ شد که شرکت اپل اخیرا با کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل، به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود موسوم به اپل سیلیکون در نسل جدید رایانه‌های مک روی آورده است. مسئله‌ای که تاثیری جدی را بر آینده کسب‌وکار تولید تراشه اینتل خواهد گذاشت.

با این حال، فعلا هیچ اطلاعاتی در خصوص تصمیم اینتل برای آینده این کسب‌وکار ارائه نشده و مشخص نیست که چه سرنوشتی برای خط تولید تراشه‌های اینتل رقم خواهد خورد. گفته می‌شود که باب سوآن، مدیرعامل اینتل در روز 21 ژانویه و همزمان با ارائه گزارش مالی خود، جزییات بیشتری را در خصوص برنامه‌های این شرکت ارائه خواهد کرد.

به گفته منابع نزدیک به شرکت اینتل، تمامی‌تراشه‌هایی که اینتل از تایوان تامین خواهد کرد تا قبل از سال 2023 به بازار عرضه نخواهند شد. همچنین TSMC قصد دارد تا تراشه‌های اینتل را با فناوری ساخت 4 نانومتری تولید کند. گفته می‌شود که تولید ازمایشی تراشه‌های 4 نانومتری اینتل در سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز خواهد شد.

سامسونگ نیز احتمالا تولید تراشه‌های اینتل را برعهده خواهد داشت. اما طبق گزارش اخیر، مذاکرات میان اینتل و سامسونگ در مراحل مقدماتی است اما قرار است که سامسونگ سرعت تغییر به فناوری ساخت 7 نانومتری در تراشه‌های اینتل را سرعت ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا