تکنولوژی

اولتیماتوم واتساپ به کاربران: اطلاعات خود را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارید تا حذف نشوید

واتس اپ، پیام رسان متعلق به فیس بوک در حال اولتیماتوم دادن به بیش از ۲ میلیارد کاربر خود است، یا اطلاعات شخصی خود را با فیس بوک به اشتراگ بگذارید یا حساب کاربری خود را حذف کنید.

کاربران باید از طریق هشداری که اپ به کاربر می­‌دهد موافقت خود را با سیاست جدید اعلام کنند در غیر این صورت از تاریخ ۸ فوریه دیگر قادر به استفاده از این پیام رسان نخواهند بود.

مدت کوتاهی پس از آن که فیس بوک واتساپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خرید،  قابلیت end-to-end encryption ( نوعی رمزنگاری که باعث می­شود فقط کاربران مرتبط در نقطه ی شروع و پایان پیام ها را بخوانند ) را به این پیام رسان افزود. این اقدام یک موفقیت بی نظیر برای حفظ حریم خصوصی کاربران بود. سال ۲۰۱۶ واتس اپ این امکان را به کاربران داد که در صورت عدم تمایل اطلاعات آن ها با فیس بوک به اشتراک گذاشته نشود ولی حالا با این سیاست جدید کاربران دیگر قادر به انتخاب نیستند.

 واتساپ اطلاعات زیر را از کاربران خود جمع آوری خواهد کرد:

شماره تلفن کاربر

شماره تلفن مخاطبین کاربر

نام پروفایل

تصویر پروفایل

پیام وضعیت وآخرین زمانی که آنلاین بوده اید

اطلاعات شناسایی جدید

براساس قوانین جدید، واتس اپ این اطلاعات را جمع آوری و در اختیار شرکت فیس‌بوک و سایر شرکت های زیرمجموعه آن قرار می­‌دهد.

این سیاست جدید برای کمک به پیشرفت، فهمیدن برخی مسائل، سفارشی کردن کارها، پشتیبانی بهتر و ارائه خدمات بیشتر برای فیس بوک و واتس اپ اتخاذ شده است و در برخی موارد مانند زمانی که کسی از واتس اپ برای تعامل با کسب و کارها استفاده می کند، ممکن است فیس بوک اطلاعات به دست آمده را با شرکت‌های دیگری به اشتراک بگذارد.

این اقدام یک ماه بعد از آنکه کمپانی اپل از شرکت‌های سازنده اپلیکیشن از جمله واتساپ اطلاعات دقیقی از کاربران خواست، انجام شد. واتساپ طبق حقی که دارد میتواند اطلاعاتی مانند خرید، اطلاعات مالی، لوکیشن، مخاطبین، محتوای کاربر، پروفایل، استفاده از داده ها و اطلاعات تشخیصی را از اپ استور برای خود جمع آوری کند.

سخنگوی واتساپ هنوز از تغییرات و نحوه ایجاد آن و یا اینکه آیا کاربران می‌­توانند این اطلاعات را در اختیار فیس بوک قرار ندهند، صحبتی نکرده است.

مترجم: الهه دمیرچی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا