ایران

حمایت ویژه دولت از ۵ تیم برتر از ۱۵ تیم منتخب الکام استارز ۹۹

به گفته دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال در معاونت علمی ریاست جمهوری در الکام استارز ۹۹، از ۱۵ استارتاپ برتر، ۵ مورد از آن‌ها باید به گفته دولت در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، مجازی سازی زندگی، بلاکچین و راه‌حل‌های مشکلات کرونا فعالیت داشته تا از آن‌ها توسط دولت حمایت ویژه انجام گیرد. رویداد الکام استارز نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مهدی محمدی در نشست خبری الکام استارز که روز ۱۴ دی به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: «اقتصاد دیجیتال سهمی ۲۰ درصدی در اقتصاد آینده کشورها دارد. از همین رو این حوزه‌ها از ترندهای آینده دنیای فناوری هستند اما سرمایه‌گذاران به خاطر شرایط کشور به سختی در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. درنهایت باید ما معتقد هستیم که خود دولت باید پیش‌قدم شود.

همچنین در این نشست اعلام شد که تا ۱۶ دی‌ماه مدارک شرکت‌کنندگان بررسی و اطلاعات متقاضیان تکمیل می‌شود. بین روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی نیز زمان‌بندی ارائه پیچ و جلسات مشاوره و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

مهدی محمدی با تاکید بر این موضوع که دولت نباید در بازارهایی که عرضه و تقاضا، مکانیزم مشارکت و حتی جذب سرمایه وجود دارد، ورود کند، گفت: «به جز این ۵ تیم، ۱۰ تیم استارتاپی هم توسط داوران و خود سازمان نصر مشخص می‌شوند و به هر تیم ۱۰ میلیون تومان یعنی در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. همچنین به ده تیم اول تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و برای ۵ تیمی که گفته شد تسهیلاتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این تسهیلات بلاعوض  هستند.» به گفته محمدی سرمایه‌گذاری مشترکی میان صندوق نوآوری و شکوفایی و ۹ صندوق سرمایه‌گذاری دیگر روی استارتاپ‌های منتخب خواهد شد. او توضیح داد: «اگر هر تیمی بتواند یکی از ۹ صندوق سرمایه‌گذاری را راضی به سرمایه‌گذاری کند تا ۱ x روی آن‌ها سرمایه‌گذرای کند، ما ۲x یا ۴x سرمایه‌گذاری مشترک با آن صندوق مذکور انجام می‌دهیم.»

همچنین به گفته محمدی ۱۵ تیم منتخب در الکام‌استارز می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان از خدمات و تسهیلات این سامانه استفاده کنند.»

همچنین در این نشست خبری به یکی از بخش‌های الکام‌استارز به نام آوردگاه سرمایه اشاره شد که امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود. سجاد جهانگرد، مسئول بخش آوردگاه سرمایه این دوره از الکام استارز گفت: «یکی از اجزای اصلی الکام استارز محسوب می‌شود و کمک می‌کند سرمایه‌گذاران با استارتاپ‌ها و کسب‌کارهای نو آشنا شوند و بتوانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به همین منظور الکام استارز در نظر دارد با دریافت اطلاعات کسب‌کارها و ارائه آنها به سرمایه‌گذاران کمک کند تا جذب سرمایه و سرمایه گذار با سهولت بیشتری برای استارتاپ‌ها انجام گیرد. این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌های جانبی الکام استارز، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا