هواوی

راهکار جدید هوآوی برای از بین بردن خط و خش صفحه نمایش گوشی هوشمند

هوآوی از راهکار جدید خود برای از بین بردن خط و خش روی صفحه نمایش و بدنه گوشی هوشمند، رونمایی کرد. این روش نیازمند ترکیب مواد شیمیایی در مقادیر خاص است.

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند ممکن است دچار آن شوند، ایجاد خط و خش روی نمایشگر است. با این که بیشتر کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند جدید، یک گلس جداگانه هم خریداری و روی نمایشگر یا بدنه دستگاه نصب می‌کنند، اما گاهی وقت‌ها آسیب‌های احتمالی به حدی زیاد است که نمی‌توان مانع ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش گوشی موبایل شد.

روش‌های زیادی برای از بین بردن خط و خش‌های نمایشگر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که تا حدودی هم تاثیرگذار هستند، به تازگی شرکت هوآوی موفق شده با اختراع جدید خود، گامی موثر برای رفع همیشگی نگرانی کاربران پیرامون خط و خش‌های احتمالی نمایشگر بردارد. روش جدیدی که هواوی توانسته حق ثبت آن را به نام خود کند، یک روش ایده‌آل و کاملا جدید است که منطبق بر اصول بوده و آزمایش‌های زیادی به عنوان پشتوانه‌ای برای عملکرد صحیح آن وجود دارد.

شرکت هواوی درخواست ثبت پتنت جدیدی را به اداره مالکیت فکری چین ارائه داده است. اینطور که پیداست، حق ثبت روش و تجهیزات از بین بردن خط و خش‌های روی صفحه نمایش در تاریخ 22 دسامبر سال 2020 میلادی مورد تایید قرار گرفته است. اطلاعات منتشرشده، جدید بودن روش هواوی برای ترمیم نمایشگرهایی که دچار خط و خش هستند را تایید می‌کنند.

تجهیزات جدید تولید شده می‌توانند خراش‌های روی نمایشگر را به سادگی تشخیص دهند. اگر خط و خش در قسمت جلو باشد، لازم است که شیشه با الکل تمیز شود و در صورتی که بخش عقب دچار خط و خش شده است، نیاز به یک تمیزکننده اولتراسونیک خواهد بود.

پس از تمیز کردن صفحه نمایش و بدنه با روش‌های ذکرشده، ترکیب شیمیایی جدید که شامل 35 الی 45 درصد اکریلات، 50 الی 60 درصد رزین اپوکسی، 2 الی 3 درصد پراکسیدهای آلی و 2 الی 3 درصد مواد افزودنی خاص می‌شود، آماده‌سازی خواهد شد.

در ادامه کار، مایع ایجادشده به همراه یک فیلم شفاف روی بدنه یا صفحه نمایش گوشی هوشمند قرار داده خواهد شد تا بتوان به وسیله تابش اشعه فرانبفش با طول موج 320 الی 420 نانومتر روی مایع، مراحل ترمیم خط و خش‌های نمایشگر و بدنه گوشی هوشمند را تکمیل کرد.

با انجام این فرایند که البته شباهت زیادی هم به روش نصب گلس‌ گوشی‌هایی که مجهز به صفحه نمایش خمیده دارد، می‌توان خط و خش‌های نمایشگر گوشی موبایل را به راحتی از بین برد. توجه داشته باشید که تهیه این ترکیب، کار ساده‌ای نیست و باید منطبق بر اصول و داده‌هایی باشد که به صورت دقیق توسط هواوی اعلام و به کارگیری خواهد شد؛ در حقیقت استفاده زیاد هر کدام از مواد اولیه ذکرشده می‌تواند شرایط نمایشگر را تحت تاثیر قرار دارد.

هر چه زمان می‌گذرد، هواوی سعی می‌کند در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند و حتی روش‌های نگه‌داری و ترمیم آن‌ها، گام‌های جدیدی را به عنوان یک پیشرو در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند بردارد و روش جدید ترمیم خط و خش‌های نمایشگر هم یکی از این موارد است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا